طرز تهیه شاکشوکا غذای پرطرفدار آفریقایی
prepare-shakshuka1-african يكشنبه 22 مهر 1403 بازدید: 9

طرز تهیه شاکشوکا غذای پرطرفدار آفریقایی

اطلاعات بیشتر در رابطه با شاکشوکا،طرز تهیه شاکشوکا،طرز پخت شاکشوکا،نحوه پخت شاکشوکا،نکته هایی برای تهیه شاکشوکا،نکاتی برای درست کردن شاکشوکا، طرز تهیه شاکشوکا آفریقایی،روش پخت شاکشوکا، مواد لازم برای تهیه شاکشوکا، درست کردن شاکشوکا به سایت ناتیلوس مراجعه کنید.












روش پخت شاکشوکا

طرز تهیه شاکشوکا غذای پرطرفدار آفریقایی



 


روش پخت شاکشوکا غذایی آفریقایی


در این مقاله از ناتیلوس، با طرز تهیه شاکشوکا آشنا می شوید. شاکشوکا یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که ریشه در کشورهای شمال آفریقا دارد. این غذا معمولاً به عنوان صبحانه یا ناهار سرو می‌شود و ترکیبی دلچسب از تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، فلفل و ادویه‌های خوش عطر است. شاکشوکا به دلیل طعم تند و لذیذ و روش تهیه آسان، محبوبیت زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است.

طرز تهیه شاکشوکا غذای آفریقایی :


شاکشوکا یک غذای محبوب و پرطرفدار در کشورهای شمال آفریقا است که به عنوان صبحانه یا ناهار سرو می‌شود. این غذا ترکیبی از تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، فلفل و ادویه‌های خوش عطر و بو است که در یک تابه پخته می‌شود. شاکشوکا علاوه بر طعم لذیذ، بسیار مقوی و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.


 


مواد لازم :






















































روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر)
پیاز متوسط، نازک برش داده شده 1 عدد
* فلفل قرمز بزرگ 1 عدد
چیلی تازه کوچک تند 1 عدد
سیر، نازک ورقه شده 2 تا 3 حبه
پاپریکا شیرین مجارستانی یا دودی اسپانیایی 1 و نیم قاشق غذاخوری (15 گرم)
دانه زیره کامل یا آسیاب شده 2 قاشق چایخوری (8 گرم)
گوجه فرنگی پوست کنده و له شده یا خرد شده 800 گرم
نمک کوشر و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم
گشنیز یا جعفری یا مخلوط هر دو خرد شده یک مشت بزرگ
تخم مرغ 6 عدد
زیتون سیاه خرد شده، پنیر فتا، و/یا وسط کنگر فرنگی، برای سرو (همه اختیاری) به مقدار لازم


 


* فلفل قرمز بزرگ (فلفل دلمه ای برای حرارت ملایم تر، یا انواع تندتر، مانند فلفل قرمز شاخدار، بسته به ترجیح حرارتی شما)، ساقه ها، دانه ها و دنده ها برداشته شده، نازک برش داده شده است.


 


مراحل تهیه شاکشوکا غذای آفریقایی :


روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ و عمیق روی حرارت زیاد داغ کنید تا بدرخشد. پیاز، فلفل قرمز و چیلی را اضافه کنید و به صورت یک لایه پهن کنید. حدود 6 دقیقه بدون حرکت بپزید تا سبزیجات ته آن کاملاً قهوه ای شوند و شروع به سرخ شدن کنند و زغالی شوند. هم بزنید و این کار را تکرار کنید. حدود 5 دقیقه دیگر به پختن آن ادامه دهید تا سبزیجات کاملا نرم و لکه دار شوند. سیر را اضافه کنید و حدود 30 ثانیه تفت دهید و هم بزنید تا نرم و معطر شود.


 


پاپریکا و زیره را اضافه کنید و حدود 30 ثانیه تفت دهید و هم بزنید تا معطر شود. بلافاصله گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. حرارت را کم کرده و به مدت 10 دقیقه بجوشانید، سپس با نمک و فلفل مزه دار کنید و نیمی از گشنیز یا جعفری را اضافه کنید و هم بزنید.


 


مواد لازم برای تهیه شاکشوکا

مراحل درست کردن شاکشوکا



 


با یک قاشق بزرگ، وسط مواد را خالی کنید و یک تخم مرغ را مستقیماً داخل آن بشکنید. روی لبه‌های سفیده تخم‌مرغ کمی سس بریزید تا تا حدی در آن غوطه‌ور شود و آن را بپوشاند و زرده را در معرض دید قرار دهید. این کار را با 5 تخم مرغ باقیمانده تکرار کنید و در حین حرکت دور تابه این کار را تکرار کنید. تخم‌مرغ‌ها را با کمی نمک مزه‌دار کنید، روی آن را بپوشانید، حرارت را به کمترین حد ممکن برسانید و بپزید تا سفیده‌های تخم‌مرغ به سختی سفت شود و زرده‌ها همچنان آبدار باشند.


 


درست کردن شاکشوکا

در این مرحله پخت شاکشوکا تخم مرغ ها را به گوجه ها اضافه کنید



 


باقیمانده گشنیز یا جعفری و هر مواد دیگری که دوست داشتید را روی آن بپاشید. بلافاصله آن را با نان سرو کنید. می توانید این غذا را به همراه نان و سبزی خوردن میل کنید.


 


نکاتی برای تهیه شاکشوکا :


• زغالی کردن فلفل‌ها و پیازها طعم دیگری به آن‌ها می‌دهد.


• گوجه‌فرنگی‌های کامل کنسرو شده طعم بهتری نسبت به گوجه‌فرنگی‌های خرد شده دارند و در تمام طول سال نسبت به گوجه‌های تازه سازگارتر هستند.


 


• ریختن مخلوط گوجه‌فرنگی روی سفیده‌های تخم‌مرغ به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر ببندند و به شما این امکان را می‌دهند که زرده‌ها روان‌تر شوند.


• برای طعم تندتر می‌توانید از فلفل چیلی بیشتری استفاده کنید.


 


• می‌توانید از انواع سبزیجات دیگر مانند بادمجان، کدو سبز یا نخود فرنگی در شاکشوکا استفاده کنید.


• برای یک صبحانه کامل‌تر، می‌توانید شاکشوکا را همراه با پنیر فتا یا پنیر پارمزان سرو کنید.


 


شاکشوکا یک غذای بسیار متنوع است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، تغییراتی در دستور پخت ایجاد کنید. این غذا یک انتخاب عالی برای یک صبحانه یا ناهار خوشمزه و مقوی است.


 


گردآوری: بخش آشپزی ناتیلوس


 




لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
کدنویس و بهینه ساز سایت: سيادت   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8