طرز تهیه بورفی نارگیل انبه، دسری خوشمزه و بی نظیر
prepare2-mango-coconut2-burfi يكشنبه 29 مهر 1403 بازدید: 3

طرز تهیه بورفی نارگیل انبه، دسری خوشمزه و بی نظیر

اطلاعات بیشتر در رابطه با بورفی نارگیل انبه، طرز تهیه بورفی نارگیل انبه،طرز درست کردن بورفی نارگیل انبه،روش درست کردن بورفی نارگیل انبه،نحوه درست کردن بورفی نارگیل انبه،روش های درست کردن بورفی نارگیل انبه،طرز تهیه انواع بورفی،طرز تهیه شیرینی بورفی،طرز تهیه بورفی نارگیل،طرز تهیه بورفی انبه،درست کردن بورفی نارگیل انبه،نکاتی برای تهیه بورفی نارگیل انبه به سایت ناتیلوس مراجعه کنید.












نحوه درست کردن بورفی نارگیل انبه

طرز تهیه بورفی نارگیل انبه، دسری خوشمزه و بی نظیر



 


طرز درست کردن بورفی نارگیل انبه


در این مقاله از ناتیلوس، با طرز تهیه بورفی نارگیل انبه آشنا می شوید. بورفی نارگیل انبه یک دسر خوشمزه و خنک است که با ترکیب شیر تغلیظ شده، شیر نارگیل، شکر، نارگیل رنده شده و انبه رسیده تهیه می‌شود. این دسر بافت نرم و لطیفی دارد و طعم شیرین و دلچسبی از نارگیل و انبه را به همراه دارد. برای تهیه این دسر خوشمزه به مواد اولیه ساده‌ای نیاز دارید و می‌توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید.

بورفی نارگیل انبه یک شیرینی هندی خوشمزه است که از پوره انبه رسیده، نارگیل تازه رنده شده، شکر و شیر تهیه می شود. این دسر طعم‌های گرمسیری انبه آلفونسو و نارگیل را با هم ترکیب می‌کند و یک خوراکی غلیظ و مانند فاج که اغلب با آجیل تزیین می‌شود.


 


طرزتهیه بورفی انبه نارگیل :


انبه بورفی نارگیل یک دسر لذت بخش 5 ماده ای است که دارای بافتی نرم، ذوب شده در دهان، شیرینی کاملا متعادل و رایحه مقاومت ناپذیر بهترین انبه است.


 


مواد لازم :






























نارگیل تازه رنده شده 2 فنجان
شیر پر چرب 2 فنجان
پالپ انبه (تفاله کنسرو انبه) 1 فنجان
شکر ¾ فنجان
زعفران 1 قاشق چایخوری
پسته خلال شده اختیاری 1 قاشق غذاخوری


 


طرز تهیه بورفی نارگیل انبه :


در یک تابه نچسب با کف سنگین، نارگیل رنده شده، شیر، تفاله انبه و شکر را با هم مخلوط کنید. روی حرارت متوسط ​​رو به بالا خوب مخلوط کنید.


نیمی از زعفران را اضافه کرده و حدود 15 دقیقه مرتب به هم زدن ادامه دهید.


مخلوط شروع به غلیظ شدن می کند و ممکن است پاشیده شود. حرارت را تا حد متوسط ​​کم کنید و مرتب به هم زدن ادامه دهید و مطمئن شوید که کف تابه و کناره های آن را بتراشید تا غلیظ تر شود. اطمینان حاصل کنید که مخلوط بدون سوختن غلیظ می شود و تماشا کنید که رنگ به تدریج از زرد به نارنجی پر رنگ تر می شود.


 


درست کردن بورفی نارگیل انبه

روش های درست کردن بورفی نارگیل انبه



 


بعد از حدود 40 تا 50 دقیقه، مخلوط شروع به کنده شدن از کناره های تابه می کند و حالت خمیری به خود می گیرد. در صورت لزوم حرارت را کم کنید تا قهوه ای نشود و مرتب هم بزنید. خمیر را با برداشتن مقدار کمی تست کنید و بررسی کنید که بدون اینکه به دستتان بچسبد به شکل یک توپ در می آید یا خیر. پس از این کار، حرارت را خاموش کنید.


 


مخلوط را به قالب چرب شده یا سینی که با کاغذ روغنی پوشانده اید منتقل کنید.


با استفاده از پشت یک کاردک (کاردک سیلیکونی به خوبی کار می کند)، مخلوط را به طور یکنواخت از همه طرف فشار دهید تا یک لایه ضخیم نیم اینچی تشکیل شود.


با باقیمانده زعفران و خلال پسته تزیین کنید. اجازه دهید کاملا خنک شود یا به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا روند کار تسریع شود.


 


به مربع های 1 تا 1.5 اینچی برش دهید تا حدود 24 قطعه بسازید. بورفی را تا 2 هفته در یخچال نگهداری کنید تا تازگی خود را حفظ کند.


 


نکاتی برای تهیه بورفی نارگیل انبه

مراحل درست کردن بورفی نارگیل انبه



 


نکاتی برای درست کردن بهترین انبه نارگیل بورفی


• به طور مداوم هم بزنید و فرآیند را با تغییر بافت تماشا کنید و مطمئن شوید که به طور یکنواخت پخته می شود. حرارت را در صورت نیاز تنظیم کنید.


 


• وقتی تقریباً پخته شد، چربی های نارگیل و شیر آزاد می شود که باعث می شود مخلوط براق و متراکم به نظر برسد. مراقب تغییر رنگ از زرد روشن به نارنجی باشید.


 


• حرارت را برای 5 دقیقه آخر کم کنید تا بیش از حد پخته نشود یا نسوزد.


 


روش های درست کردن بورفی نارگیل انبه

نکاتی برای تهیه بورفی نارگیل انبه



 


چرا این دستور غذا را دوست خواهید داشت :


ساده و آسان: این دستور پخت تنها با پنج ماده ساده است.


لذت گرمسیری: هر لقمه ای سرشار از طعم های مقاومت ناپذیر انبه و نارگیل است.


ایده آل برای هر موقعیتی: چه یک رویداد جشن باشد و چه یک گردهمایی دنج خانوادگی، بورفی انبه نارگیل مطمئناً برای جمعیت خوشایند خواهد بود.


 


گردآوری: بخش آشپزی ناتیلوس


 




لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
کدنویس و بهینه ساز سایت: سيادت   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8