آیا ناسا روحانیون را برای بررسی مواجهه با حیات بیگانه استخدام کرده‌است؟
Space چهارشنبه 15 دي 1400 بازدید: 489

آیا ناسا روحانیون را برای بررسی مواجهه با حیات بیگانه استخدام کرده‌است؟

وبسایت دیجیاتو اخیرا خبری با این عنوان منتشر کرده است: «استخدام ۲۴ عالم دینی توسط ناسا برای بررسی مواجهه با حیات بیگانه» در ادامه به بررسی این ادعا می پردازیم




پژوهشگران حوزه اخترزیست‌شناسی با کمک کاوشگرهای ناسا یا سایر آژانس‌های فضایی به‌دنبال کشف شواهد حیات فرازمینی هستند و روزبه‌روز احتمال کشف آن پررنگ‌تر می‌شود. مریخ و قمر اروپا در منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی (با کمک تلسکوپ جیمز وب) گزینه‌های جدی این موضوع هستند.

پژوهشگران ناسا نگران تاثیرات اجتماعی خبر کشف حیات فرازمینی هستند. این خبر ضمن این که یکی از مهم‌ترین کشفیات در تمام تاریخ علم می‌تواند باشد، می‌تواند تاثیر مهمی در زندگی و نگرش انسان به مسایل مختلف اجتماعی و روانی داشته‌باشد.

ناسا برای این منظور از دهه‌ها پیش بودجه‌هایی را به پژوهش‌های گروه‌های تحقیقاتی حوزه الهیات اختصاص داده اما در انتخاب پژوهشگران این حوزه‌ها دخالتی نداشته و صرفا از آن پژوهش‌ها حمایت‌کرده ولی روحانیون را برای این مساله استخدام نکرده‌است. از جمله آنها پژوهشی است که در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در مرکز تحقیقات الهیات در پرینستون انجام شده‌است.

بنابراین ما به این تیتر خبری دیجیاتو «استخدام ۲۴ عالم دینی توسط ناسا برای بررسی مواجهه با حیات بیگانه» نشان «نیمه‌درست» می‌دهیم. 
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
کدنویس و بهینه ساز سایت: سيادت   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8