آیا در کشور های غربی ازدواج با محارم قانونی است؟
Marriage to mother جمعه 2 ارديبهشت 1401 بازدید: 596

آیا در کشور های غربی ازدواج با محارم قانونی است؟

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی می‌گوید: «ازدواج با دختر، خواهر، مادر و دیگر محارم در برخی از کشورها (غربی) قانونی است». منبع این گفته شایعات و اخبار نادرستی است که سال گذشته برخی رسانه‌ها در ایران درباره «قانونی شدن ازدواج با محارم در فرانسه» منتشر کرده‌اند.




ازدواج با محارم نه در فرانسه و نه در هیچ کشوری در غرب قانونی نیست، در اغلب کشورهای غربی ازدواج با پسرخاله و پسرعمو نیز به عنوان ازدواج محارم شناخته می‌شود و منع قانونی و عرفی دارد.

تا آنجایی که ما جست‌وجو کرده‌ایم نه فقط در اروپا و آمریکا، در هیچ کشوری ازدواج با فرزند یا فرزند خوانده قانونی نیست. ظاهرا ایران تنها کشوری است که بعد از تصویب قانون «حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» ازدواج با دختر خوانده را تحت شرایطی مجاز می‌داند.

در کشورهای غربی مجازات‌های سنگینی برای برقراری رابطه جنسی با کودکان (زیر سن ۱۸ سال) درون خانواده تعیین شده، اما رابطه جنسی میان افراد بزرگ‌سال، مشروط به رضایت طرفین جرم نیست هر چند به لحاظ عرفی تابو است.

با این اوصاف، فکت‌نامه به این گفته رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی که «ازدواج با دختر، خواهر، مادر و دیگر محارم در برخی از کشورها (غربی) قانونی است»، نشان «شاخ‌دار» می‌دهد.
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
کدنویس و بهینه ساز سایت: سيادت   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8