• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


کشورهایی که از سه عنصر عبور نکنند هرگز نمی توانند به توسعه اقتصادی برسند


کشف حالت‌های جدید کوانتومی در مواد درهم‌تنیده
رانت 500‌ میلیارد تومانی | چرا تولید موبایل «ساخت ایران» به نتیجه نرسید؟
اگر دستگاه بدرستی نصب نشد، چه اتفاقی می افتد؟
برای رزرو اینترنتی هتل داخلی و خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
۱۰ نشانه‌ای که می‌گوید شما واقعاً با هم تفاهم دارید
اردوغان حرف می‌زند ارزش لیر سقوط می‌کند !
مغالطه سنت گریزی / مغالطه ناشی از یک پیشفرض نادرست
تصاویر جذاب و دیدنی؛ از تنش سیاسی- فوتبالی در هلند تا استقبال از پادشاه اردن در انگلیس
تصاویرجالب و دیدنی؛ ازبازدید رهبر کره شمالی از مناطق سیلزده تا مسابقات المپیک پاریس
از کجا بفهمیم بدن خودمون و بچه هامون چه ویتامینی کم داره؟ چی بخوریم خوب بشه؟
احادیثی از ائمه درباره ایثار
راهنمای جامع خرید میز رستوران و صندلی غذاخوری
کامل ترین مطالب در مورد کبد انسان و آناتومی کبد انسان
مزایا و ویژگیهای سایت فروشگاهی به مراحل ساخت
نگاهی به تاریخچه روز جهانی عطر؛ رازهای نهفته در رایحه‌ها
پاشیدن الماس در هوا، زمین را خنک می‌کند
مهیار ساعدی؛ خواننده‌ای با امضای هنری خاص در موسیقی رپ فارسی
عکس روز ناسا؛ ابر مولکولی «شکارچی» در یک شب زمستانی
انواع مدل مانتو عبایی؛ شیک و زیبا
شاسی‌بلند پرهیاهو هیوندای پالیسید ۲۰۲۶ در ردیف جلو سه صندلی دارد
کشورهایی که از سه عنصر عبور نکنند هرگز نمی توانند به توسعه اقتصادی برسند
Download Search Economic development دوشنبه 8 آذر 1400 بازدید: 786
کشورهایی که از سه عنصر عبور نکنند هرگز نمی توانند به توسعه اقتصادی برسند

کشورهایی که از سه عنصر عبور نکنند هرگز نمی توانند به توسعه اقتصادی برسند

اول عبور از تاریخ است یعنی اتفاقاتی که در تاریخ یک کشور رخ داده نباید مبنایی برای سیاستگذاری آن در آینده باشد مثلا اگر ژاپنی‌ها بخواهند تاریخ را مبنا قرار دهند هرگز نباید با چینی‌ها به خاطر سالها ظلم در حقشان ارتباط برقرار کنند


محمود سریع‌القلم

یا اگر تاریخ مبنا بود ویتنام هم نباید امروز با آمریکا یک میلیارد دلار تجارت میداشت. چرا ما ایرانیها باید هنوز ضد اعراب باشیم.. 
این سیاست نو نمودن زخمهای کهنه کار انگلیس و غرب جهت اختلاف افکنی است.‌ 

۲- دوم عبور از موضوع هویت است یعنی کشورها باید دربارۀ هویت خود اعتماد به نفس داشته باشند ولی نه آنقدر که ارتباطات جهانی با سایر کشورها را مضر برای هویت و فرهنگشان بدانند و همه چیز را بومی‌سازی و ملی‌سازی کنند. نباید از ترس محو زبان و فرهنگ و قومیت خود را منزوی کرد. تکامل روندی طبیعی است .هیچ سدی مانعش نخواهد شد ... تاکید بر زبان مادری و نژاد کار غربیها جهت تجزیه کشورهای بزرگتر است.‌ وگرنه فرانسه دارای اقوام ..
قوم گل‏ .. قوم بربر .. قوم کولی.‌ قوم برایتون .. قوم سفاردی .. قوم کاتالان . قوم ژرمن .. قوم فرانس.. که هرکدام دارای زبان و فرهنگ متفاوت هستند.. اما همگی با زبان ملی خود یعنی فرانسوی آموزش و نامه نگاری دارند.‌

 ۳ -سوم حل مساله امنیت است یعنی نباید امنیت خود را در تضاد با ارتباطات جهانی تعریف کرد . ژاپن . هند. اندونزی. کره جنوبی همگی نظام جهانی را پذیرفته اند . اما فرهنگ مختص به خود دارند.‌ 

اما ما تکلیف‌مان را با این سه عنصر روشن نکرده‌ایم و از این حیث به روسیه شباهت‌ زیادی داریم یعنی همچنان در تاریخ‌ پرشکوه گذشته جا ماندیم و برای حفظ آن آینده را نابود میکنیم . و هنوز متجاوزان دوهزارسال قبل به ایران را دشمن خونی می دانیم.‌ باید توجه داشت.‌ بدون ثروت و امکانات مالی ، زبان فارسی و همان فرهنگ ایرانشهری و اسلامی هم که به آن می‌نازیم دچار مشکل می‌شود و ایران هر روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود
جامعه‌ای که فقیر باشد چگونه میتواند دنبال حقوق شهروندی برود !!؟ جامعه‌ای که از حل مسائل اولیه و اساسی زندگی عبور نکرده چگونه میتواند جامعه‌ای متمدن بسازد !!؟
تمدن امکانات می‌خواهد آیا کره‌جنوبی میتوانست در دهه ۶۰ میلادی جامعه‌ مدنی بسازد !!؟ من از افزایش ثروت ملی با بهره‌برداری اقتصادی از نظام بین‌الملل صحبت میکنم ، این که کشور به اندازه‌ای پس‌انداز داشته باشد که بتواند به مسائلش برسد نه اینکه ٩٠درصد بودجه جاری آن صرف حقوق کارکنان دولت و نهادهای مذهبی و رقابت ناخواسته شود

 درک سیاستمداران ما از اقتصاد بین‌الملل محدود است ، مثلا نمی‌دانیم در دنیای امروز چین چه نقشی دارد یا اینکه عربستان از ۹ موسسه معتبر بین‌المللی درخواست کرده تا وضعیت این کشور در ۲۰‌ سال آینده را مورد مطالعه قرار دهند و بررسی کنند برای حفظ و ارتقای کیفیت زندگی در این کشور و افزایش درآمدهای ملی آن چه باید کرد ؟، چرا و چطور کره‌جنوبی یا برزیل با این سرعت در اقتصاد جهانی نقش‌آفرین شدند ؟ نمی‌دانیم اندونزی با بیش از دویست میلیون نفر جمعیت چطور توانست نرخ فقر را در ۱۵سال ریشه‌کن کند ، 

چرا نمی‌دانیم!!؟ چون اکثریت سیاستگذاران ما سیاست مدار نیستند‌ . روضه خوانند.. متون بین‌المللی نمی‌خوانند و جهان را صرفا از دریچه مسائل‌امنیتی و فقهی تحلیل میکنند و نمی‌اندیشند که اگر بیست سال دیگر با همین سیاست‌گذاری‌ها حرکت کنیم ایران تازه به افغانستان امروز می رسد..

لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8