• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


آخرین تصمیمات قیمت‌گذاری ایران خودرو و سایپا


تصاویرجالب و دیدنی؛ ازبازدید رهبر کره شمالی از مناطق سیلزده تا مسابقات المپیک پاریس
همه چیز درباره تنوفوویر؛ از مکانیسم اثر تا عوارض جانبی
تحلیل فوکویاما درباره جنگ روسیه اوکراین نوشت و فروپاشی جهان
چگونگی ساخت و کشف خورشید
جراحی آلارپلاستی؛ کوچک کردن پره‌های بینی و بهبود ظاهر
راهکارهای افزایش صمیمیت در رابطه جنسی: چگونه ارتباطی عمیق‌تر و عاشقانه‌تر داشته باشیم؟
اخترشناسان برای نخستین بار «زیگزاگ اینشتین» را مشاهده کردند
چین در سال ۲۰۲۷ گردشگران را به فضا می‌فرستد
بیوگرافی کارولین خدادیان + تصاویر
دکترین سیناترا چیست | لباس شخصی هایی که دست به آشوب و آسیب اموال عمومی می‌زنند
چطور با تغییرات زندگی سازگار شویم و به جلو برویم؟
نقش همسر در حمایت از سلامت مادر و کودک
جهان زودتر از تصور قبلی انسان به پایان می‌رسد
تریامسینولون؛ مزایا، عوارض جانبی و نکات مهم در مصرف
ربات به جای مخترع ژاپنی سخنرانی می‌کند
مدل های زیبا از سرویس شالی ایتالیایی: زیبایی کلاسیک با ظرافت مدرن
چرا دلائل نظام مبنی بر مخالفت غربیها باهسته ایی شدن ایران واقعیت ندارد؟
آشنایی با انواع ردیف در شعر فارسی
شعر زیبای کودکانه دنیای رنگ‌ها
دوربین آیفون ۱۶ پرو احتمالا زوم ۵ برابری بدون افت کیفیت خواهد داشت
آخرین تصمیمات قیمت‌گذاری ایران خودرو و سایپا
Download Search IKCO پنجشنبه 11 آذر 1400 بازدید: 559
آخرین تصمیمات قیمت‌گذاری ایران خودرو و سایپا

آخرین تصمیمات قیمت‌گذاری ایران خودرو و سایپا

براساس اعلام رئیس سازمان بورس، قیمت گذاری خودرو به شرح زیر می‌باشد:خودروهای لوکس (قیمت‌گذاری کمیته خودرو) براساس تصمیمات هیأت مدیره خودروسازان اعلام می‌شود.خودروهای اقتصادی براساس قیمت تمام‌شده فروخته خواهند شد.


 (احتمالا پیش فروش‌های تا موعد تحویل اسفندماه براساس تورم بخشی تحویل شوند و فروش‌های نقدی ۴۵ روزه بر اساس قیمت جدید)

 مسیر بایستی با هماهنگی‌های انجام‌شده برای حذف رانت و قرعه کشی هموار و سیستم توزیع یارانه پنهان خودرو حذف گردد. قیمت‌های حبابی بازار خودرو هیچ‌گاه برای تعیین قیمت خودرو مد نظر قرار نمی‌گیرد.

 در صورت اجرای این قانون، هم خودروساز از زیان به ازای تولید هر خودرو فاصله می‌گیرد و هم با فروش‌های منظم هفتگی، بازار خودرو از آشوب و فضای دلالی تخلیه می‌شود.

این تقریبا همون طرحی هست که آخر سال 91 تصویب و از ابتدای سال 92 اجرا شد . این طرح اون زمان باعث شد که سهام خودروسازان رشد خوبی بکنه بطوریکه ایرانخودرو از 90 تومن در اسفند 92 به 400 تومن در دی 92 رسید و بیش از 4 برابر شد . خگستر هم اون زمان 6 برابر شد . در اون بازه گروه خودرو لیدر بازار بود . 

 سال 91 که شوک ارزی داشتیم قیمت خودرو در بازار شروع به رشد کرد و اختلاف قیمت بازار و کارخانه هر روز بیشتر میشد . بطوریکه مثلا در شهریور 91 قیمت 206 تیپ 5 در کارخانه 18 میلیون تومن بود اما در بازار به 25 میلیون تومن رسیده بود . این یعنی اختلاف زیاد بین قیمت کارخانه و بازار . 
 دولت احمدی نژاد اون زمان در افزایش قیمت خودرو با بهانه حمایت از مصرف کننده تعلل میکرد و شرکت هم خودرو به بازار عرضه نمیکرد . بطوریکه در اواخر 91 نرخ بازار و کارخانه اختلاف خیلی زیادی گرفته بود . حتی مثلا در بازار 206 تیپ 5 به 50 میلیون هم رسید .
 اواخر سال 91 بود که دولت اجازه رشد قیمتهای کارخانه رو صادر کرد . اون زمان مثلا 206 تیپ 5 رو از 18 میلیون به 34 میلیون رسوند و در بقیه خودروها هم همین اتفاق افتاد.
 با افزایش قیمتهای کارخونه خودروسازان شروع به فروش فوری با تحویل یکماه کردند و بازار اشباع شد . قیمتهای کارخانه و بازار اوایل 92 تقریبا برابر شد . 
 بعد از افزایش نرخ خودروها و از ابتدای سال 92 گروه خودرو لیدر بازار شد و سهام خودرویی رشد 4-6 برابری داشتند . 

لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8