• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟


رازهای یک ازدواج شاد: راهنمای زوج ها برای داشتن یک رابطه پایدار
نگاهی دقیق به کموسیس؛ بیماری‌ که چشم‌هایتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد
ترفندها و نکات مراقبت از پوست حرفه ای ها
عکس نوشته روز مادر/عکس پروفایل روز مادر
درد باسن و لگن؟ مقصران احتمالی و راه های رهایی
آیا در کشور های غربی ازدواج با محارم قانونی است؟
عکس روز ناسا؛ «حلقه اینشتین» در اطراف مرکز یک کهکشان
صدور مجوز واردات یک دستگاه خودرو به جانبازان بالای ۵۰ درصد
6 نشانه آسیب به شاسی خودرو که نباید نادیده بگیرید
طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی و هویج، سوپی مخصوص گیاهخواران
حکم انداختن انگشتر در انگشت اشاره و وسط از نظر اسلام
عضلات مغناطیسی قدرتمندی که ۱۰۰۰ برابر وزن خود را بلند ‌می‌کنند
اینترنت در سال 1404 گران می‌شود؟
ترفندهای طلایی برای جلوگیری از یخ زدن قفل در فضای باز
ابداع یک گرمکن مقاوم در برابر آب و سلاح سرد
تحلیل فوکویاما درباره جنگ روسیه اوکراین نوشت و فروپاشی جهان
اهمیت سود پرک در صنایع مدرن: محصولی کلیدی برای تولید و تجارت
ضرر ۵۰ همتی فیلترینگ به ارتباطات و کسب و کارها
طرز تهیه مربا بادام: یک دسر خوشمزه و متفاوت
چرا هنگام نام بردن خامنه ای صلوات می فرستند
موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟
Download Search JCPOA پنجشنبه 18 آذر 1400 بازدید: 542
موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟

موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟

در مورد برجام ایران زده زیر بیشتر توافقاتی که در دوره مذاکرات عراقچی انجام شده بود به همین دلیل حتی روسیه و چین هم از ایران ناراضی هستند حالا دو حالت داره که در ادامه بررسی می کنیم


 

 

حالت اول : در این دور مذاکرات باقری دقیقا کاری کرده که استادش جلیلی دوره احمدی نژاد میکرد . یعنی یه سند داده دست بقیه که خواسته های حداکثری داره و امتیازات حداقلی . اگر راهبرد ایران مذاکره بر این اساس باشه که امتیاز ملموسی نده و فقط خواسته های حداکثری داشته باشه این مذاکرات تا سالها به جایی نمیرسه دقیقا مثل دوره جلیلی و فقط وقت کشیه. 

 حالت دوم : اما اگر این یک راهبرد نباشه و یک تاکتیک برای گرفتن امتیازات بیشتر باشه قابل قبوله . مثلا ایران یک سند داده که من این 10 تا خواسته دارم حالا طرف مقابل میاد میگه من 5 تا از این خواسته ها قبول ندارم . بعد دو طرف بشینن چونه بزنن به یه توافق بینابینی برسن . 

 در مذاکرات این هفته غربی ها میان میگن ما این تعداد رو قبول نداریم . میزان انعطاف طرف ایرانی نشون میده که آیا این نوع مذاکره راهبرد هست یا تاکتیک .

مسلما شرایط کشور از نظر منابع و ذخایر ارزی مثل دوران احمدی نژاد نیست . اون دوران ما نفت بالای 100 دلار میفروختیم و از سر شکم سیری میرفتیم مذاکره . اما الان با خزانه خالی و 50 درصد کسری بودجه . باید دید حکومت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد . 

علی قلهکی فعال رسانه‌ای اصول‌گرا:

برآوردها این است که طرح حذف 4200 همین امسال اتفاق می‌افتد.
یکی از علل افزایش قیمت دلار و فشار خرید به بازار به همین دلیل است.
آنطور که من شنیده‌ام تا دی ماه دلار 4200 حذف خواهد شد.

برآوردم این است که دور هفتم مذاکرات وین امسال به نتیجه نخواهد رسید.
نگاه آقای علی باقری این است که مذاکرات اصلی را سال 1401 شروع کنیم. چرا که ابتدا باید در داخل خودمان را از نظر اقتصادی، سیاست داخلی و سیاست خارجی قوی کنیم بعد مذاکرات را آغاز کنیم.
استراتژی فعلی تیم علی باقری مذاکرات فرسایشی تا سال 1401 است.
اما در این بین آمریکا تهدید کرده است اگر ایران تن به توافق مطلوب ما ندهد پرونده ایران را به شورای امنیت خواهد برد.

لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8