• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟


خنده‌دارترین جک‌ها برای فرار از روزمرگی
پیشگیری از لنف ادم؛ راهکارهای ساده و موثر
بیوگرافی سپند امیرسلیمانی و همسرش مارال آراسته + زندگی خصوصی
درایورها و به روزرسانی هایی را بصورت خودکار برای سخت افزار خود دریافت کنید
قیمت قطعی فروش ۱۱ خودرو وارداتی اعلام شد
هوش مصنوعی توهم زد
راهنمای خرید بهترین تشک‌های بادی خودرو برای سفرهای راحت و آرام
سیکل خواب نوزاد: شناخت مراحل خواب و ایجاد محیطی مناسب
طبیب ایران
تریامسینولون؛ مزایا، عوارض جانبی و نکات مهم در مصرف
جدید ترین زمر یا کد تقلب بازی GTA4 IV برای PS3
نمونه هایی از مدل لباس عروس ساده و شیک
دعا و ذکرهایی برای خوش اخلاق شدن شوهر و خوب شدن اخلاق فرزند عصبی
اختراعات نوآورانه برای سفرهای راحت‌تر هوایی
گجت های ضروری سال 2024 که حتما باید آن ها را بدانید ...
پاسخ صادق زیباکلام به «وزیربهداشت» و «رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها»
فولکس‌ واگن تیگوآن R‑Line 2026 با ۲۶۸ اسب بخار قدرت رونمایی شد
مکانیزم و مزایا و معایب باتری لیتیوم یونی
ربات انسان نمای BMW معرفی شد
تصاویر جذاب و دیدنی؛ از تولد پادشاه تایلند تا جشنواره سیر اروپا
موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟
Download Search JCPOA پنجشنبه 18 آذر 1400 بازدید: 540
موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟

موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟

در مورد برجام ایران زده زیر بیشتر توافقاتی که در دوره مذاکرات عراقچی انجام شده بود به همین دلیل حتی روسیه و چین هم از ایران ناراضی هستند حالا دو حالت داره که در ادامه بررسی می کنیم


 

 

حالت اول : در این دور مذاکرات باقری دقیقا کاری کرده که استادش جلیلی دوره احمدی نژاد میکرد . یعنی یه سند داده دست بقیه که خواسته های حداکثری داره و امتیازات حداقلی . اگر راهبرد ایران مذاکره بر این اساس باشه که امتیاز ملموسی نده و فقط خواسته های حداکثری داشته باشه این مذاکرات تا سالها به جایی نمیرسه دقیقا مثل دوره جلیلی و فقط وقت کشیه. 

 حالت دوم : اما اگر این یک راهبرد نباشه و یک تاکتیک برای گرفتن امتیازات بیشتر باشه قابل قبوله . مثلا ایران یک سند داده که من این 10 تا خواسته دارم حالا طرف مقابل میاد میگه من 5 تا از این خواسته ها قبول ندارم . بعد دو طرف بشینن چونه بزنن به یه توافق بینابینی برسن . 

 در مذاکرات این هفته غربی ها میان میگن ما این تعداد رو قبول نداریم . میزان انعطاف طرف ایرانی نشون میده که آیا این نوع مذاکره راهبرد هست یا تاکتیک .

مسلما شرایط کشور از نظر منابع و ذخایر ارزی مثل دوران احمدی نژاد نیست . اون دوران ما نفت بالای 100 دلار میفروختیم و از سر شکم سیری میرفتیم مذاکره . اما الان با خزانه خالی و 50 درصد کسری بودجه . باید دید حکومت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد . 

علی قلهکی فعال رسانه‌ای اصول‌گرا:

برآوردها این است که طرح حذف 4200 همین امسال اتفاق می‌افتد.
یکی از علل افزایش قیمت دلار و فشار خرید به بازار به همین دلیل است.
آنطور که من شنیده‌ام تا دی ماه دلار 4200 حذف خواهد شد.

برآوردم این است که دور هفتم مذاکرات وین امسال به نتیجه نخواهد رسید.
نگاه آقای علی باقری این است که مذاکرات اصلی را سال 1401 شروع کنیم. چرا که ابتدا باید در داخل خودمان را از نظر اقتصادی، سیاست داخلی و سیاست خارجی قوی کنیم بعد مذاکرات را آغاز کنیم.
استراتژی فعلی تیم علی باقری مذاکرات فرسایشی تا سال 1401 است.
اما در این بین آمریکا تهدید کرده است اگر ایران تن به توافق مطلوب ما ندهد پرونده ایران را به شورای امنیت خواهد برد.

لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8