• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


پل ۹ طاق در سریلانکا : جایی که قطارها بر روی ابرها پرواز می‌کنند


معرفی پیام‌رسان بله و نحوۀ تبلیغ در این پلتفرم
آشنایی با زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب
مشاوره تلفنی با وکیل امور زناشویی
قیمت آیفون با تعرفه ۳۰ درصد چقدر می‌شود؟
عکس روز ناسا از خورشیدگرفتگی حلقوی در پاتاگونیا
استایل اگزوتیک چیست و چگونه می‌توانید آن را به کمد خود اضافه کنید؟
سامسونگ، گوشی گلکسی زد فولد ۷ با دو لولا و سه نمایشگر می‌سازد
ضرب المثل درباره امانت داری؛ گنجینه‌ای از حکمت‌های گذشتگان
چهاردهه ناکارآمدی نظام در اداره دانشگاه
شل بودن چرخ فرمان: علل و راه حل ها
دانلود کل مجموعه تمام و کامل سریال بی عقل
وقتی زندگی از کنترل خارج می‌شود چه باید کرد؟
اولین خودروی ۱۸ هزار اسب‌بخاری جهان با ۲ موتور جت رولزرویس!
آنلاین ماندن سایت در زمان قطع سرور!
اینجا ایران است؛ بلوکه ۲۳۰ میلیونی برای خرید خودروهای گران بی کیفیت!
4 اصل اساسی و مقدماتی عملیات بازار باز که در ایران وجود ندارد
تصاویر جذاب و دیدنی؛ از دهکده المپیک پاریس تا انتقال زرافه در کنیا
متن نوحه های اربعین حسینی
نشتی دریچه قلب؛ علائم، دلایل و راه‌های درمان
احکام فقهی اجاره کردن و اجاره دادن
پل ۹ طاق در سریلانکا : جایی که قطارها بر روی ابرها پرواز می‌کنند
Download Search arch-9-01bridge سه شنبه 17 مهر 1403 بازدید: 16
پل ۹ طاق در سریلانکا : جایی که قطارها بر روی ابرها پرواز می‌کنند

پل ۹ طاق در سریلانکا : جایی که قطارها بر روی ابرها پرواز می‌کنند

اطلاعات بیشتر در رابطه با پل نه قوس سریلانکا،پل ۹ طاق،پل دمودارا،پل تاریخی سریلانکا،جاذبه‌های گردشگری سریلانکا،سفر به سریلانکا،اله سریلانکا،قطار سریلانکا،عکس‌های پل نه قوس،پیاده‌روی در سریلانکا،طبیعت‌گردی سریلانکا،تور سریلانکا به سایت ناتیلوس مراجعه کنید.




قطار سریلانکا, عکس‌های پل نه قوس

پل نه قوس سریلانکا

 

پل نه طاق: یک شاهکار معماری که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

پل ۹ طاق در سریلانکا یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی برجسته این کشور است. این پل با طراحی منحصر به فرد و زیبایی خیره‌کننده، گردشگران را به خود جذب می‌کند. در این مقاله از ناتیلوس به بررسی جزئیات و تاریخچه این سازه می‌پردازیم. پل ۹ طاق در سریلانکا نمادی از مهندسی و هنر معماری دوران استعمار است.

پل ۹ طاق در سریلانکا  

پل نه طاق، که به زبان‌های سینهالی و تامیل نیز نامگذاری شده، به عنوان "پل آسمان" شناخته می‌شود و یکی از نمونه‌های برجسته ساخت پل‌های عابر پیاده در سریلانکا است.

 

این پل به شکلی طراحی شده که دارای منحنی نه درجه‌ای و شیب تندی است. ساخت آن به طور کامل توسط نیروی کار محلی تحت نظارت بریتانیا انجام شد و با چالش‌های لجستیکی زیادی مانند زمین ناهموار و حمل و نقل مواد اولیه مواجه بود. این سازه در سال ۱۹۱۹ به پایان رسید و از آن زمان به خوبی حفظ شده است. همچنین، این پل نمونه‌ای از نوآوری‌های مهندسی را به نمایش می‌گذارد، از جمله استفاده از بلوک‌های کرنیز بتنی برای حمایت از قوس یا طاق و بلوک‌های ماسه-سیمان تولید شده محلی برای روکش را به نمایش گذاشته است. 

 

قطار سریلانکا, عکس‌های پل نه قوس

پل ۹ طاق

 

مکان پل نه طاق

پل نه طاق در دمدارا، میان ایستگاه‌های راه‌آهن اله و دمدارا واقع شده است. به دلیل طراحی هنرمندانه و زیبایی‌های طبیعی اطراف، این منطقه شاهد افزایش گردشگری قابل توجهی بوده است.

 

تاریخچه پل نه طاق

این پروژه تحت نظارت مهندس ارشد M. Cole Bowen انجام شد و مسئولیت مهندسی آن بر عهده Harold Cuthbert Marwood بود. D. J. Wimalasurendra، طراح ارشد و مدیر پروژه خط راه‌آهن آپ‌کانتری سیلان، مهندسی برجسته و مخترع سیلانی بود. گزارشی که در سال ۱۹۲۳ توسط انجمن مهندسی سیلان منتشر شد، جزئیات ساخت پل عابر پیاده بتنی را همراه با نقشه‌ها و مستندات مربوط به آن ارائه می‌دهد.

 

داستان‌های محلی عموماً ساخت پل را به یک سازنده محلی به نام P. K. Appuhami نسبت می‌دهند که با مهندسان بریتانیایی همکاری کرده است. هرچند مدرک مستندی برای تأیید این مشارکت وجود ندارد، اما این روایت هنوز بخشی از فرهنگ محلی است.

 

زمان ساخت پل همزمان با آغاز جنگ جهانی اول بود و شایعاتی وجود داشت که فولاد مورد نیاز برای پل به پروژه‌های نظامی بریتانیا تخصیص داده شده بود. به همین دلیل، ساخت پل با استفاده از آجر، سنگ و سیمان ادامه یافت و تنها فولاد برای ریل‌ها و سوزن‌ها استفاده شد.

 

قطار سریلانکا, عکس‌های پل نه قوس

قطار سریلانکا

 

پل نه طاق کجاست؟

پل نه طاق یک نقطه محبوب عکس اینستاگرام واقع شده بین ایستگاه‌های راه آهن اله و دمدارا سریلانکا است. درباره پل نه طاق اله پل نه طاق در دوران استعمار بریتانیا ساخته شد. گفته می‌شود که هنگامی که کار ساخت پل آغاز شد، جنگ جهانی اول بین امپراتوری‌های اروپا آغاز شد و مواد فولادی و فلزی برای پل به پروژه‌های مرتبط با جنگ بریتانیا تخصیص داده شد.

 

بنابراین، پل با استفاده از آجر، سنگ و سیمان ساخته شد. پل سنگی چشمگیر، ۹۱ متر طول و ۲۴ متر ارتفاع دارد و توسط جنگل و مزارع چای سرسبز احاطه شده است. وقتی زیر پل بایستید و از طریق نه طاق به بالا نگاه کنید، می‌توانید آسمان را ببینید.

 

زمانی که قطارهای آبی یا قرمز نمادین از آن عبور می‌کنند، منظره‌ای خارق‌العاده است.

 

عکس‌های پل نه قوس

 

بهترین زمان برای بازدید از اله، سریلانکا

سریلانکا مقصدی محبوب در طول سال است! اما بهترین زمان برای بازدید از اله بین ژانویه و مه است. هوا در طول این ماه‌ها آفتابی و خشک است و برای پیاده‌روی و کاوش در جاذبه‌های اطراف عالی است. فصل بارندگی در اله از سپتامبر تا دسامبر ادامه دارد. گرم‌ترین ماه‌ها ژوئن، جولای و آگوست هستند. اله دارای آب و هوای جنگل‌های بارانی گرمسیری با رطوبت بالا است و میانگین دمای آن در طول سال ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

 

قطار سریلانکا, عکس‌های پل نه قوس

پل تاریخی سریلانکا

 

چگونه به پل نه طاق در اله برسید

بهترین راه برای رسیدن به اله با قطار است. اکثر مردم از کندی یا کلمبو به اله می‌آیند. سفر خیره کننده از کندی به اله یکی از زیباترین سفرهای قطار در جهان است، بنابراین آن را از دست ندهید.

 

فاصله بین کندی و اله حدود ۱۴۰ کیلومتر است که بسته به نوع قطار ۶-۷ ساعت طول می‌کشد. اگرچه سفر قطار از کندی به اله معمولاً به دلیل توقف‌های طولانی و تاخیرهای مکرر ۹-۱۰ ساعت طول می‌کشد.

 

قطارها فقط ۳ بار در روز بین کندی و اله حرکت می‌کنند، بنابراین توصیه می‌کنیم بلیت قطار خود را از قبل خریداری کنید.

 

اله به پل نه طاق

اگر در اله هستید، می‌توانید به راحتی با پیاده‌روی در جنگل که ۱.۵ کیلومتر طول دارد و حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، به پل نه طاق برسید. مراقب باشید، زیرا مسیر می‌تواند لغزنده باشد، به خصوص بعد از بارندگی شدید.

 

می‌توانید به یک تور راهنما بپیوندید که شامل بازدید از اله راک، پل نه طاق و لیتل آدامز پیک، همراه با ناهار و انتقال می‌شود.

 

اگر با توتک سفر می‌کنید، مستقیماً به پل برده می‌شوید، از آنجا می‌توانید در چند دقیقه به مکان‌های نمادین عکس برسید.  

 

پارکینگ با توتک رایگان است، اما وسایل ارزشمند خود را در وسیله نقلیه نگذارید.

 

پس از رسیدن به پارکینگ (علامت‌گذاری شده روی نقشه)، ما حدود ۱۵ دقیقه به یکی از نقاط دیدنی نمادین در کافه آسانکا پیاده‌روی کردیم. از آنجا، ما به پل سنگی رفتیم که حدود ۱۰ دقیقه طول کشید.

 

حداقل ۲-۳ ساعت را برای کاوش در بهترین مکان‌های عکس در پل نه طاق، اله سپری کنید. کافه‌ها و رستوران‌های کوچکی وجود دارند که می‌توانید غذای خوشمزه سریلانکایی بخورید یا استراحت کنید.

 

اله به بادولا با قطار

ما سفر از اله به بادولا و بازگشت را توصیه می‌کنیم. اگرچه این قسمت از سفر به اندازه سفر قطار از کندی به اله زیبا نیست، اما یک راه عالی برای تجربه سفر قطار و دیدن پل نه طاق است.

 

سفر از اله به بادولا ۴۵-۶۰ دقیقه طول می‌کشد .

 

در قطار از بادولا به اله، می‌توانید عکس نمادینی را که از قطار بیرون آویزان است بگیرید. اما هنگام بیرون رفتن از در مراقب باشید، زیرا درختان ممکن است خیلی نزدیک باشند و باعث آسیب شوند.

    

سوالات متداول پل ۹ طاق در سریلانکا

1. پل نه طاق کجا واقع شده است؟

پل نه طاق در دمدارا، بین ایستگاه‌های راه‌آهن اله و دمدارا واقع شده است.

 

2. چه زمانی پل نه طاق ساخته شده است؟

این پل در سال ۱۹۱۹ به پایان رسید و از آن زمان به خوبی حفظ شده است.

 

3. چگونه می‌توان به پل نه طاق رسید؟

بهترین راه برای رسیدن به پل نه طاق، سفر با قطار به اله و سپس پیاده‌روی ۱.۵ کیلومتری است.

 

4. چه نوع مصالحی در ساخت پل نه طاق استفاده شده است؟

در ساخت این پل از آجر، سنگ و سیمان استفاده شده است و فقط برای ریل‌ها و سوزن‌ها از فولاد بهره‌برداری شده است.

 

5. بهترین زمان برای بازدید از اله چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از اله بین ژانویه و مه است که هوا آفتابی و خشک است.

 

سخن پایانی 

پل نه قوس، شاهکاری از مهندسی و طبیعت است که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر گردشگری به ارمغان می‌آورد. با بازدید از این پل تاریخی، نه تنها به تماشای یکی از زیباترین جاذبه‌های سریلانکا می‌نشینید، بلکه به تاریخ و فرهنگ این کشور نیز نزدیک‌تر می‌شوید. پس فرصت را از دست ندهید و در سفر بعدی خود به سریلانکا، حتماً از پل نه قوس دیدن کنید.

  

 

  گرد آوری:بخش گردشگری ناتیلوس

  


لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8