• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


انواع تشبیهات حیوانات در بازار های مالی / مثال های حیوانی بازار مالی


دانلود لالایی و ترانه های کودکانه شعر های صوتی کودکانه
خواص شگفت انگيز و بی نظیر و باور نکردنی آب هويج!
برنامه ریزی کنکور تجربی ریاضی انسانی مقاله کامل
آیا ایران بعد از گینه رکورددار #کودک‌همسری در جهان است؟
آخرین نظر سنجی ها درباره انتخابات ۱۴۰۰
تشریح کاملی در مورد سنگ های رسوبی
شخصی سازی ویندوز چگونه ویندوز خود را شخصی سازی کنید
خواص شگفت انگیز و فراوان آب هویج و مربای هویج در بیوست
دانلود فیلم مرد نامرئی The Invisible Man 2017
مقاله درباره معاد و روز رستاخیز (قسمت اول)
رد معجزات قرآن | نقد اسلام نقد دین و قرآن
به «خاتمی» افتخار می‌کنم، چون ماندن به‌هر قیمتی در قدرت را انتخاب نکرد
الکتريسيته و مغناطیس و کاربرد های آن
دلایلی که وب سایت شما در گوگل ایندکس نمی شود یا دیر ایندکس می شود
اصولگرایان خلیفه خدا بر روی زمین!
آموزش آنلاین زبان انگلیسی
انرژي اتمي و کاربرد های آن
مواد غذایی کپک زده رو چیکار کنیم؟مصرف دوباره چه شرایطی دارد؟
واکنش وزیر بهداشت به توییت زیباکلام| ۱۴ تیر ۱۴۰۰
دانلود آهنگ جدید بشمار امیر تتلو Beshmar Amir Tataloo + متن
انواع تشبیهات حیوانات در بازار های مالی / مثال های حیوانی بازار مالی
Download Search Financial information سه شنبه 7 دي 1400 بازدید: 789
انواع تشبیهات حیوانات در بازار های مالی / مثال های حیوانی بازار مالی

انواع تشبیهات حیوانات در بازار های مالی / مثال های حیوانی بازار مالی

حیوانات بیشتری از گاوها و خرس ها که توی بورس میشناسمشون وجود دارن. اگر بازار های مالی را به جنگلی تشبیه کنیم که قوانین خودش رو داره، اصلی ترین ساکنین این جنگل را حیوانات زیر تشکیل می دهند:


( این اصطلاحات در فرهنگ های مالی کشورهای غربی به خصوص آمریکا تا حدودی رایج هست و دونستنش خالی از لطف نیست )

۱ - گاو نر : یکی از دو بزرگ ترین گروه ساکنین جنگل های بازار سهام . گاو نر به سرمایه گذارانی اطلاق می شود که خوش بین هستند . قدرت این گروه نشان دهنده یک بازار رو به رشد و مترقی است .
۲ - خرس ها : خرس ها دقیقاً متضاد گاوهای نر هستند . خرس ها در رویکرد خود بدبین و منفی نگر هستند . یک بازار نزولی درست مانند یک خرس در خواب زمستانی است .

 گروه های دیگر سرمایه گذاران شاید شبیه گروه های زیر باشند :

گروه سریع و خشن :
 این دسته از سرمایه گذاران برای به دست آوردن بیشترین سود در کمترین زمان ممکن به سرعت ، قدرت و حرکات تهاجمی متکی هستند . آنها ریسک پذیران و جنگجویان هستند .
۳ - خرگوش ها : نوسانگیران ! گروه محبوب کارگزاران ، سریع و زیرک ، خرگوش ها معامله گرانی هستند که میخواهند قبل از حرکت به سمت سهام بعدی ، پولی سریع به دست آورند . جلسات معاملاتی آنها فقط چند دقیقه یا ساعت طول می کشد .
۴ - گوزن ها : رانتی ها ! گوزن ها یک کلاس از همه جدا هستند . آنها نه صعودی هستند و نه نزولی . روش کار آنها ساده است . در بازارهای جهانی آنها سهام عرضه اولیه یا پذیره نویسی را می خرند و به محض شروع معاملات سهام در بازار آزاد آنها را برای کسب سود می فروشند . آنها در تشخیص فرصت ها استاد هستند . در ایران به علت محدود و رانتی بودن عرضه اولیه و پذیره نویسی ها ، گوزن شدن کار هرکسی نیست .
۵ - خوک‌ها : درست مانند خوک‌ها به غذای بیشتر حریص هستند . معمولا سود مناسبی به دست می آورند ولی سپس برای سود بیشتر غرغر می کنند آنها بیشتر قربانی طمع خود می شوند ولی با احتمال بسیار کم و در صورت موفقیت ، خوک ها در فهرست مالی سرمایه گذاران بزرگ و قدرتمند قرار می گیرند .

گروه آهسته و شکاک :
 این دسته از سرمایه گذاران از ریسک متنفرند . امنیت و امنیت شعار آنهاست و آنها ثابت قدم بر آن ایستاده اند . هدف آنها زنده ماندن در یک اقتصاد بی رحمانه با کمترین آسیب ممکن به موقعیت و دارایی فعلی آنهاست .
۶ - لاک پشت ها : پیرمردها ! همانطور که در داستان خرگوش و لاک پشت ، لاک پشت در رویکرد خود کند و پیوسته است . او تصمیمات کاملاً تحلیل شده و دقیقی می گیرد و عجله ای برای خرید و فروش سهام گرانبهای خود ندارد . لاک پشت ها سرمایه گذاران بلندمدتی هستند .
۷ - جوجه ها : بازندگان تورم ! این سرمایه گذاران می ترسند و هرگز مطمئن نیستند که چه کاری انجام دهند . آن‌ها از هر نوع ریسکی خوششان نمی‌آید . آنها در طرح‌های مرسوم مانند سپرده‌های ثابت ، اوراق قرضه و اوراق بهادار دولتی سرمایه‌گذاری می‌کنند . تو بازار صعودی بهتره جوجه نباشیم !
۸ - شترمرغ : بازندگان بازار ! معروف است که شترمرغ به محض نزدیک شدن خطر ، سر خود را در زمین فرو می کند . برخی از سرمایه گذاران تمایل دارند گوش های خود را ببندند و به اطلاعات منفی در مورد سهامی که معامله می کنند توجهی نکنند . آنها باور نمی کنند که بازار بد روی پرتفوی آنها تأثیر بگذارد . با نادیده گرفتن چنین پیام های بازار انتظار سود هم دارند . شترمرغ نباشیم !
۹ - گوسفند : بازندگان بازار ! گوسفندان همیشه در گله زندگی می کنند . به طور مشابه ، یک سرمایه گذار گوسفند کسی است که همیشه هنگام تصمیم گیری های مالی از گله پیروی می کند . چنین سرمایه‌گذارانی معمولاً یک «گورو» یا مرشد دارند که از او پیروی می‌کنند ، بدون اینکه تلاشی برای فکر کردن برای خودشان بکنند . آنها فکر می کنند که اگر افراد بیشتری به سهام خاصی علاقه مند شوند ، پس باید خوب باشد . نمونه اش حرکات گله ای سهام تو سال ۹۹ بود .
لطفاً گوسفند نباشیم !

گروه تغییر دهندگان بازی :
روندسازان و بازیگران . اینها کسانی هستند که واقعاً یک کلاس از همه جدا هستند . دست اندازها و نوسانات اندک در بازار سهام این دو غول را نمی ترساند . در واقع ، آنها خودشان قدرت ایجاد یا شکستن هر بازاری را دارند و کل اقتصادها را به هم می ریزند .
۱۰ - نهنگ ها : نهنگ ها قدرتمندترین موجودات در بازار سهام هستند . اگر سرمایه گذار نهنگ سهام خود را بخرد یا بفروشد ، می تواند قیمت سهم را به شدت افزایش یا کاهش یابد . گاهی پیروی از چنین نهنگ هایی ، می تواند سود خوبی برای سرمایه گذاران تازه کار داشته باشد .
۱۱ - گرگ ها : حیله گر و زیرک ، گرگ ها آن دسته از سرمایه گذارانی هستند که تنها یک هدف را در ذهن دارند ، کسب سود کلان و خوب صرف نظر از هزینه ! گرگ‌ها ریسک‌پذیر هستند و اغلب اقدامات غیراخلاقی انجام می‌دهند تا مطمئن شوند بازدهی هنگفتی کسب می‌کنند . اگر پول براتون همه چیز نیست بهتره گرگ نشویم !

انواع مثال های حیوانی در بورس
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8