• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


واکنش های بدن در مواجهه سرمازدگی تا مرگ و کالبدشکافی


چرا مسولینِ ما، بعد از آنکه دیگر در قدرت نیستند، تازه متوجه مشکلاتِ مملکت میشوند؟
طرز تهیه کیک قهوه با پوره کدو حلوایی و کرامبل دارچینی
تفاوت عطرهای مردانه و زنانه: یک بررسی جامع
مزایای عشق بازی اول صبح با همسر خود
راهنمای تخصصی خرید لپ تاپ از CPU و RAM کارت گرافیک
طرز تهیه دسرهای لذیذ و خوشمزه با برنج
دستگاه تصفیه آب با گارانتی 100% را از ما خریداری کنید
چگونه پرونده ها و پوشه ها را در یک شبکه یا رایانه مشترک، به اشتراک بگذارید
مدیرعامل گوگل: طرح دولت آمریکا برای «اجبار گوگل به اشتراک‌گذاری داده‌های جست‌و‌جو» می‌تواند به پایان موتور جست‌وجوی آن منجر شود
برنامه ایلان ماسک برای سفر به مریخ؛ پنج پرواز استارشیپ به سیاره سرخ در دو سال آینده
تصاویر و عکس های دیدنی امروز؛ از جنگ غزه تا المپیک پاریس
آشنایی با موی نه در ویتنام: بهشت ساحلی و ماجراجویی‌های آبی
آیا امواج شبکه نسل پنج موبایل، امنیت پرواز را تهدید می‌کند؟
آیا در لایحه بودجه۱۴۰۱ عوارض خروج بالای ۵ میلیون تومان تعیین شده است؟
مقاله درباره معاد و روز رستاخیز (قسمت اول)
اصولگرایان به هيچ اصولي پايبند نيستند حتي به قانون
شرکت تولی پرس بعد از 57 سال منحل شد داستان شرکت تولی پرس
هوش مصنوعی «جمینای» جایگزین دستیار گوگل می‌شود
رونمایی متا از محصولات جدید؛ از عینک‌های هوشمند ری‌‌-بن تا واقعیت مجازی و هوش مصنوعی
سفر به دنیای طنز: با این جوک‌ها لحظاتی شاد را تجربه کنید
واکنش های بدن در مواجهه سرمازدگی تا مرگ و کالبدشکافی
Download Search Frostbite سه شنبه 5 بهمن 1400 بازدید: 562
واکنش های بدن در مواجهه سرمازدگی تا مرگ و کالبدشکافی

واکنش های بدن در مواجهه سرمازدگی تا مرگ و کالبدشکافی

سرما زدگی و پزشکی قانونی، یکی علت های کالبدشکافی جسد سرمازدگی هستش، احتمالا مرگ تعدادی کوهنورد رو اخیرا شنیدید. مرگ در اثر سرما چگونه رخ میدهد؟ بدن ما به ترموستات‌هایی مجهز است و تشخیص میدهد آیا حرارت بدن ما مطلوب است یا نه.


اگر این حرارت پایین برود، ترموستات فرضی‌مان فعال شده و بدن تلاش میکند سوخت ساز را فعال ساخته و به این ترتیب تعادل را نگه دارد.
دمای معمول بدن ما سی‌وهفت درجه است.در صورتی که حرارت بدن ، دقت کنید حرارت بدن نه حرارت محیط ، فقط دو تا سه درجه از حد معمول پایین برود،از سرمازدگی سخن گفته می‌شود.بدن سریعا واکنش نشان میدهد و مغز برای حفظ بدن دستور فعالیت بیشتر صادر می‌کند،نتیجه چه میشود؟
عضلات فعال می‌شوند و تمام بدن ما به لرزه می‌آید.در واقع لرزیدن نشانه نهایت تلاش بدن برای زنده ماندن هست‌
وقتی حرارت بدن به سی‌ودو درجه و پایینتر برسد آنگاه لرزش بدن کم کم قطع میشود و ما احساس گرمای بدن و خواب‌آلودگی می کنیم.اما دلیل چیست؟چون تا قبل از این ﺑﺪﻥ ﺳﻌﯽ ﺩﺭ ﻧﮕﻪ ﺩاشتن ﺧﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺍﻋﻀﺎی ﺣﯿﺎﺗﯽ مثل قلب ﺩﺍﺭﺩ؛ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺩ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺳﺮﻣﺎ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺑﺒﺮﺩ، ﺑﺪﻥ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺧﻮﻥ ﺭﺍ از اطراف این اعضا ﺁﺯﺍﺩ میکند ﺗﺎ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺪﻥ ﺑﺮﮔﺮﺩﺩ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﯾﮏ ﺩﻭﺭﻩ ﯼ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺍﺯ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮔﺮﻣﺎ و خواب‌آلودگی ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ می شود.در واقع بدن دیگر انرژی ندارد که بلرزد و ما در ناحیه دست و پا احساس بی‌حسی میکنیم و قادر به حرکت دادن بدن خود نمیباشیم. حتی حرف زدن برای ما مشکل می‌گردد و گیج می‌شویم.در این حالت بدن برنامه اضطراری خود را فعال می‌سازد و مثل گوشی موبایل حالت ذخیره نیرو،فعال میشود اما این ذخیره نیز بالاخره تمام می شود.
وقتی حرارت بدن به زیر سی درجه برسد، بی‌هوش می‌شویم و از مرگ فاصله زیادی نداریم. قلب به جای شصت ضربه در دقیقه، تنها سه ضربه در هر دقیقه می‌زند،خون نمی تواند با سرعت کافی به بدن پمپ گردد و در نتیجه مرگ ناشی از سرما زدگی فرا می رسد.احتمالا خیلیاتون سرمازدگی خفیف رو تجربه کردین
دقت کنید وقتی میگیم دمای بدن یعنی درون بدن نه پوست؛ مثل دمای قلب و کبد و ریه
اگه روزی جسدی بدون علایم ظاهری در سرما پیدا کنیم،چطور باید بفهمیم که واقعا از سرما مرده یا به شکل دیگری جانش را از دست داده و برای رد گم کردن در جایی رها شده.
کالبدشکافی راه حل اصلی ما هست.
شخص فوت شده بر اثر سرما چند علامت خاص دارد که در کالبدگشایی مشاهده می گردد.
ریه در فرد سرما زده جمع میشه و نای خشک می شود ، خون در قلب لخته و ادرار زیادی در مثانه محبوس می گردد.
تعداد زیادی لکه تیره در معده بوجود می‌آید و پانکراس حالت خاصی به خود میگیرد-
پس وقتی این علایم در جسد نباشه باید به قتل توسط دیگری شک کرد.

لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8