• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


مزایا طرح صیانت به صورت جمع و جور/بازی قدرت ها


بهترین مدیتیشن های خواب برای شب های عالی
شیک ترین مدل گوشواره با طرح ستاره
انواع مدل موی سون دخترانه / تصاویر
عکس های جذاب و دیدنی؛ لباس کیهانی الگو گرفته از تصاویر کهکشانی تا مراسم رژه سالانه گارد سلطنتی
یک ایزوتوپ کمیاب از خورشید فوران کرد
دانلود سؤالات دینی پایه نهم
شاسی‌بلند پرهیاهو هیوندای پالیسید ۲۰۲۶ در ردیف جلو سه صندلی دارد
دانلود تمام صوت تلاوت های احمد علی العجمی MP3
خواص عجیب فندق برای درمان بیماری پوست و مو
اصلاح خواص پلاستیک و بهتر کردن خواص پلیمر ها
پک بات ۵۱۰؛ ربات چندمنظوره آمریکایی
زاخکازور: کشف پناهگاه کوهستانی شگفت‌انگیز ارمنستان
جهان هستي علم نجوم دانسنتی های هفت آسمان
حقایقی جالب درباره میل جنسی در زنان و مردان
رازهای منطقه نادیده جو زمین درباره شفق‌های قطبی
خواص سالاد ماکارونی یا پاستا با ماهی تن و تخم مرغ
راز صعود رمز ارز بیت کوین در سال 2021 چه بود؟ آیا دوباره رشد قیمتی خواهد داشت؟
آلفا رومئو با جونیور به ایران برمی‌گردد
عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل ماه
فواید فلفل قرمز برای سلامتی انسان + خواص غذایی و دارویی فلفل
مزایا طرح صیانت به صورت جمع و جور/بازی قدرت ها
Download Search Sianat سه شنبه 3 اسفند 1400 بازدید: 647
مزایا طرح صیانت به صورت جمع و جور/بازی قدرت ها

مزایا طرح صیانت به صورت جمع و جور/بازی قدرت ها

امروز بعد از کلی بالا پایین گشتن بلاخره یکی و پیدا کردم که بتونه چهار کلمه بهم توضیح بده در مورد این طرح مجلس که نقاط مهم اون رو خدمتتون مطرح میکنم ؛اولا دعوای طرح سر اینه که تا امروز فضای مجازی قانونی نداشته.


مثلا در بحث زیرساخت،حفاظت از اطلاعات مشترکان و... تا امروز شرکت ها هر جوری که دوست داشتن با مردم تا میکردن، و هیچ قانونی برای داده های مردم وجود نداشته، و حتی پلتفرم های داخلی مثل کافه بازار، اسنپ و ... هیچ مسئولیتی در قبال نشت داده ها نداشتن.

اما توی این طرح جریمه مالی سنگین(تا ۳۰ درصد درآمد سالیانه) براشون دیده شده.
یا مثلا تا قبل از این وزارت ارتباطات خودش در مواردی قانون مینوشت، خودش اجرا میکرد و خودش ناظر خودش بود. اما طبق طرح قانون نویسی(سیاست گذاری و رگولاتوری) و نظارت از دست قوه مجریه خارج میشه.

به جاش طبق این طرح قانون گذاری به کمیسیون زیر نظر شورای عالی فضای مجازی منتقل میشه که:

۱- حاکمیتی و نه دولتی شده و با تغییر دولت ها قوانین به نفع عده ای تغییر نمیکنه
۲-ناظر از مجری قانون جدا میشه

در بحث ترافیک هم نظارت به تخلفات دولت بیشتر میشه؛ مثلا دولت روحانی که از طریق ارمنستان CDN (سرور مثلا) اینستاگرام رو راه انداخته دیگه حق نداره هزینه اینترنت اینستاگرامی که برای ایرانی ها داخلی باید حساب بشه رو مثل الان با نرخ ترافیک خارجی با مردم حساب کنه.[یعنی ۲ برابر!!]

یک نقطه ضعف دیگه هم این بود که تا امروز یک کمیته (تعیین مصادیق) میومد هرچی رو که میخواست فیلتر میکرد، الان اگه خدمتی مشابه ایرانی (با لفظ جایگزین مناسب- یعنی باید دقیقا مثل همون باشه توی کارکرد و...) نداشته باشه فیلتر نمیشه. یعنی اینستاگرام و سایر پلتفرم ها فیلتر نمیشه.

مورد دیگه رسمیت بخشی به پلتفرم های خارجی که حتی تو افغانستان هم دفتر رسمی دارن ولی تو ایران ول شدن، الان میتونن بیان دفتر بزنن توی ایران، ما هم ملزمیم بهشون امکانات بدیم و حتی مجوز های مالی مثل ابزار پرداخت به اینستاگرام داشته باشیم.

یه نکته دیگه هم در مورد دیتای مردم این بود که هرکسی با دستور پلیس فتا میتونست دیتای پلتفرم ها رو ببره ولی از موقع تصویب قانون همه دیتا بیس ها میره ذیل اصل ۲۵ قانون اساسی و امنیتی ها هم دیگه بهش دسترسی ندارن مگر با حکم قاضی اصل۲۵ .

حالا دعوا کجاس؟????
همونطور که میدونید کلی آدم دارن غیرقانونی با داده مردم کاسبی میکنن، دستشون بسته میشه.
اینا از ناراضیای اتفاقا قدرتمندن...
از طرفی کلی شرکت رانتی مثل دیجی کالا و بازار و...که انحصار داشتن توی حوضه شون، الان با باز شدن و اومدن رقیب داخلی و خارجی احساس خطر میکنن.

یه چیز مهم دیگه اینه که کلی از روابط و حمایت ها و وام ها که تا دیروز تو عرصه نت رفاقتی داده می شد الان باید شفاف بشه و اعلام بشه...
[به نظرتون نباید مافیا با کمک شهروندا کارآگاه و شهردار و بزنه؟]
بله خب اگر فضای مجازی صاحب دار بشه دیگه هر دولتی هر کاری دلش میخواد توش نمیکنه

نکته مهم دیگه که هی میگن چرا الان چرا این دولت و...
در حالیکه این طرح از مرداد پارسال توی مجلس بوده، دی گفتن الان وقت بودجه اس، اردیبهشت گفتن انتخاباته الانم میگن تا اومدن دولت جدید صبر کنید...
علت این تاخیر چیه؟

یا میخوان گندکاری ها رو جمع کنن یا رانت ها رو تکمیل کنن یا...
درباره فیلتر شدن خارجی ها هم
اولا خیلی از این شرکت ها خواستن توی ایران دفتر بزنن، ما جلوشون رو گرفته بودیم...
حالا از فردا بیان تکذیب و تمسخرکنن آبروشون نره.
دوما برای بخشی هم که شامل تحریم آمریکا میشه و نمیان هم قانون شفاف گفته، تا نبود جایگزین مناسب محدود نخواهد شد.
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8