• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


دیکتاتورها را چگونه مردمانی می‌سازند!؟


ربات‌هایی که تغییر شکل می‌دهند
حکم فقهی انجام دادن لقاح مصنوعی (مقاله کامل)
اکسسوری سنگی،راهنمای خرید جدیدترین لوازم دکوری سنگی
نمایش خیره‌کننده‌ای از ادغام دو کهکشان
بعد از تعرفه 75 درصدی، قیمت جدید بسته های اینترنت چقدر خواهد بود؟/ قیمت هر گیگ به ۱۰ تا ۲۷ هزار تومان می‌رسد
کالیگرافی؛ سبک ها، کاربرد و ابزارهای لازم برای کالیگرافی
راهنمای جامع برای درک تفاوت های بین PCOD و PCOS
چهار کشف مهم سال ۲۰۲۴ که تنها به لطف هوش مصنوعی ممکن شدند
وزیر ارتباطات: مشکل رجیستری آیفون حل شد
آیا نوشیدن شیر برنج برای کودکان بی‌خطر است؟
دلایل درد رحم در اوایل بارداری
بهترین وب سایت های راهنمای گردشگری تهران به صورت تخصصی
تصاویر جذاب و دیدنی امروز؛ از خواب شیرهای دریایی تا کارگاه الماس در هند
راه‌های موثر برای احیای مجدد یک رابطه
چگونه به طور ایمن ماشین خود را با جک بالا ببریم ؟
این خودروی برقی تا ابد می‌راند!
طرز تهیه فته عرایس عربی
ابداع پلاستیکی که ۱۵ برابر سریع‌تر از کاغذ در دریا تجزیه می‌شود
فواید و ضرر ها و خواص سیب کامل ترین تحقیق
لیبرالیسم و نئولیبرالیسم یعنی چه؟ تفاوت لیبرالیسم و نئولیبرالیسم
دیکتاتورها را چگونه مردمانی می‌سازند!؟
Download Search Dictatorism جمعه 13 اسفند 1400 بازدید: 738
دیکتاتورها را چگونه مردمانی می‌سازند!؟

دیکتاتورها را چگونه مردمانی می‌سازند!؟

چه گروه و چه مردمانی دیکتاتور ها را به وجود می آورند؟ به نظر من، سه دسته آدم هستند که باعث پیدایش دیکتاتورها می‌شوند و یک انسان عادی را به دیکتاتور تبدیل می‌کنند ۱. انسان‌هایی که ظاهر و باطن‌شان متفاوت است (می‌توانیم آنها را چاپلوس بنامیم..)


۲. کسانی‌که می‌خواهند کارناکرده به مزد برسند؛ طالبان گنج بی رنج. چنین کسانی مجبورند به آنان که همۀ مزدها نزد ایشان است نزدیک شوند و..
۳. کسانی‌که دچار خلایی درونی‌اند و لذا مجبورند خود را به مرکزی متصل کنند. آنان احساس می‌کنند که همچون قایقی متزلزل‌اند و به عروة‌الوثقایی نیاز دارند. هرسه مشکل مذکور، فرهنگی است. اگر در جامعه‌ای این سه دسته افراد موجود نباشند، هیچ‌کس مجالی برای دیکتاتور شدن نمی‌یابد؛ اگر هم کسی هوس دیکتاتوری داشته باشد، بی‌آنکه قهر و غلبه ای در کار باشد می‌پژمرد و به نوعی دیکتاتوری دن کیشوت‌وار تبدیل می‌شود: کسی‌که فکر می‌کند سیطره دارد ولی در واقع فاقد سیطره است.
البته به قول استاد در جابلقا و جابلسا، این‌جاها نه..!

"گزیده از کتاب «تقدیر ما، تدبیر ما..»
مصطفی_ملکیان"
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8