• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


دیکتاتورها را چگونه مردمانی می‌سازند!؟


چرا خرید فالوور، لایک و بازدید اینستاگرام یک استراتژی هوشمندانه برای رشد است؟
چرا دور موتور خودرو من هنگام پارک بالا و پایین می شود؟
در صورت جهانی شدن قیمت ها و حذف یارانه ها چه اتفاقی برای اقتصاد کشور می افتد؟
معاد در نگاه قرآن + سند
مزایا و معایب رژیم OMAD: همه چیزهایی که باید بدانید
آیا ارزش تولید ناخالص داخلی ایران بیشتر از ترکیه و عربستان است؟
فواید حجاب و تشکیل گشت پوشش توسط پلیس نیویورک!
طرز تهیه پاستا مرغ کاری قرمز تایلندی
لوسیون سولاریوم چیست و چرا سولاریوم شاپ بهترین گزینه برای خرید آن است؟
آیا باید یک شریک عاشقانه انتخاب کنید که شما را کامل کند؟
توضیحات وزارت ارتباطات درباره دلیل اختلال اینترنت هنگام قطعی برق
مقاله آموزش کامل CSS به زبان کاملا ساده
مرموزترین و ترسناک ترین مناطق ایران
تأثیر اعتماد و احترام در بهبود تفاهم زناشویی
ال‌جی اولین نمایشگر واقعاً کشسان دنیا را معرفی کرد؛ تغییر اندازه صفحه از 12 به 18 اینچ
متن روضه شهادت امام رضا (ع)
سیستم مدیریت محتوا چیست؟
داستان بیژن و منیژه؛ عاشقانه ای جاودان در شاهنامه
چه کادو و هدیه ای برای روز پدر بخرم؟
آیا نحس بودن چهارشنبه آخر ماه صفر واقعیت دارد ؟
دیکتاتورها را چگونه مردمانی می‌سازند!؟
Download Search Dictatorism جمعه 13 اسفند 1400 بازدید: 740
دیکتاتورها را چگونه مردمانی می‌سازند!؟

دیکتاتورها را چگونه مردمانی می‌سازند!؟

چه گروه و چه مردمانی دیکتاتور ها را به وجود می آورند؟ به نظر من، سه دسته آدم هستند که باعث پیدایش دیکتاتورها می‌شوند و یک انسان عادی را به دیکتاتور تبدیل می‌کنند ۱. انسان‌هایی که ظاهر و باطن‌شان متفاوت است (می‌توانیم آنها را چاپلوس بنامیم..)


۲. کسانی‌که می‌خواهند کارناکرده به مزد برسند؛ طالبان گنج بی رنج. چنین کسانی مجبورند به آنان که همۀ مزدها نزد ایشان است نزدیک شوند و..
۳. کسانی‌که دچار خلایی درونی‌اند و لذا مجبورند خود را به مرکزی متصل کنند. آنان احساس می‌کنند که همچون قایقی متزلزل‌اند و به عروة‌الوثقایی نیاز دارند. هرسه مشکل مذکور، فرهنگی است. اگر در جامعه‌ای این سه دسته افراد موجود نباشند، هیچ‌کس مجالی برای دیکتاتور شدن نمی‌یابد؛ اگر هم کسی هوس دیکتاتوری داشته باشد، بی‌آنکه قهر و غلبه ای در کار باشد می‌پژمرد و به نوعی دیکتاتوری دن کیشوت‌وار تبدیل می‌شود: کسی‌که فکر می‌کند سیطره دارد ولی در واقع فاقد سیطره است.
البته به قول استاد در جابلقا و جابلسا، این‌جاها نه..!

"گزیده از کتاب «تقدیر ما، تدبیر ما..»
مصطفی_ملکیان"
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8