• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


کاترین شکدم کیست/درباره کاترین شکدم چه می‌دانیم؟


انیمیشن موتور های دو سیلندر چه جوری کار می کنند GIF
پرتقال، فواید خاص و بی نظیر پرتقال، خواص دارویی
نقش اَبَر سیاهچاله‌ها در شکل‌گیری کهکشان‌‌ها
مسائل مهم کشور از دید صدا و سیما کدام هستند؟
دانستنی های بدن انسان
دانستنی های جالب در مورد بدن انسان
همه چیز درباره زمان از ابتدا تا اندازی گیری آن تا عصر حاضر
خواص ضرر فواید سیب زمینی، کامل ترین تحقیق در مورد سیب زمینی
وی پی ان چیست - تعریف vpn - مفهوم وی پی ان
جلوگیری از واردات یعنی کالایِ بی‌کیفیت و گرانقیمتِ ساختِ داخل مصرف کردن
پشت پرده مذاکرات وین / در چه صورتی ایران به کره شمالی تبدیل می شود؟
خواص و مضرات کرفس، فواید کرفس، خاصیت کرفس
نحو نظیم یک روتر بی سیم و مودم
ICDL آموزش و راهنمایی کامل استفاده از ویندوز
واقعه گوهرشاد ارتباطی با کشف حجاب نداشته است
دانلود فایل صوتی عزاداری محرم MP3 عزاداری محرم حسینیه
خواص شگفت انگیز چای زنجبیل + نحوه آماده کردن چای زنجبیل
بیوگرافی شقایق دهقان و همسرش مهراب قاسم‌ خانی + خانواده
دانلود آهنگ جدید امیر تتلو بنام این دل دیوونه
نکاتی در ارتباط با برطرف کردن مشکلات معمول در ارتباط با صدا, پرسش و پاسخ
کاترین شکدم کیست/درباره کاترین شکدم چه می‌دانیم؟
Download Search Catriona Shakdom جمعه 20 اسفند 1400 بازدید: 723
کاترین شکدم کیست/درباره کاترین شکدم چه می‌دانیم؟

کاترین شکدم کیست/درباره کاترین شکدم چه می‌دانیم؟

در روزهای گذشته حواشی مربوط به کاترین شکدم، یکی از خبرسازترین موضوعات در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان در داخل و خارج از ایران بوده است. در این میان اخبار و ادعاهای زیادی مطرح شده است، اما هنوز ابهام‌های زیادی درباره او و فعالیت‌هایش وجود دارد.


آنچه می‌دانیم شکدم دست کم از یک دهه گذشته به عنوان تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه با رسانه‌های زیادی همکاری داشته است، اما هیچگاه پوشش رسانه‌ای‌ ایران را نداشته و به سایت‌های رسمی،‌ آن هم در حد سایت رسمی عالی‌ترین مقام یک کشور راه پیدا نکرده است.

شکدم در سال ۲۰۱۳ با رسانه‌های سعودی در لندن همکاری می‌کند. او یک سال بعد به عنوان تحلیل‌گر پای ثابت رسانه روسی راشا تودی می‌شود و در این میان جسته و گریخته با رسانه‌های معتبر مانند الجزیره و میدل‌ایست مانیتور همکاری دارد.

شکدم پیش از ورود به ایران، در رسانه‌ها به عنوان تحلیلگر موسسه Wikistrat معرفی شده است. این موسسه یک اتاق فکر اسرائیلی است که در حوزه ژئواستراتژی و مشاوره اقتصادی-امنیتی فعالیت می‌کند. او همچنین همکار اتاق فکر شورای امور بین‌المللی روسیه، وابسته به دولت روسیه بوده است.

اطلاعات ضد و نقیض زیادی درباره شکدم در سایت‌های مختلف درج شده. مثلا در جایی او دکتری دانشگاه هاروارد و در جایی دیگر فوق‌لیسانس امور مالی معرفی شده. او بارها از نقش همسر یمنی‌اش در باز شدن پایش به کشورهای مسلمان صحبت کرده، اما اسم و رسمی از همسر او در دست نیست.

در سایت خامنه‌ای شکدم «دکترای دانشگاه هاروارد، تحلیلگر سیاسی، نویسنده و کارشناس مسائل خاورمیانه با تخصص جنبش‌های رادیکال و مدیر برنامه مطالعات خاورمیانه در موسسه شفقنا و یکی از موسسان گروه مشاوره وریتاس» معرفی شده است.

شکدم در سایت خامنه‌ای ۱۵ مقاله و ۳ مصاحبه دارد. تمامی این مقالات از روی سایت حذف شده‌اند اما نسخه آرشیوی آنها هنوز در دسترس است. تاریخ آخرین مقاله او در سایت خامنه‌ای ۱۹ آبان ۱۳۹۶ است. همکاری شکدم با رسانه‌های ایرانی تا پاییز ۹۹ ادامه داشته است.

مقاله شکدم در تایمز اسرائیل در تاریخ ۴ آذر ۱۴۰۰ در بخش بلاگ‌های سایت منتشر شده است. این مقاله تا سه ماه و ۳ روز بعد هیچ بازتابی ندارد تا اینکه در یک کانال تلگرامی که گفته می‌شود نزدیک به محمود احمدی‌نژاد است منتشر می‌شود.

موضوع مقاله شکدم مصاحبه سال ۱۳۹۶ ابراهیم رئیسی است. او در این مقاله توضیحاتی درباره «نفوذ» به ایران مطرح نکرده، اما گفته احتمالا داشتن پاسپورت فرانسوی، مواضع ضد عربستان سعودی و همسر یمنی‌اش در اینکه بتواند راحت با ایرانی‌ها کار کند موثر بوده است.

او در این مقاله گفته برداشتش این است که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای و نابودی اسرائیل است. در این مقاله هیچ صحبتی از ارتباط او با مقام‌های ایرانی مطرح نشده، اما در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها به استناد این مصاحبه ادعاهایی درباره روابط جنسی شکدم با «۱۰۰ مقام‌ ایرانی» مطرح شده است.

ما نمی‌دانیم شکدم چه روابط احتمالی با چه اشخاصی داشته، اما می‌دانیم شایعه رابطه جنسی او با ۱۰۰ نفر ساخته و پرداخته کاربری توییتری به نام «آتوسا شجاعی» است. این کاربر تا کنون با ۱۰‌ها عنوان مختلف توییتر فعال بوده و در انتشار اطلاعات نادرست و ترجمه‌های جعلی سابقه دارد.

آتوسا شجاعی خود را روزنامه‌نگار و مترجم معرفی می‌کند. او پیش‌تر از نام‌هایی نظیر «مونا چشمی»، «دختر مبارز»، «ماریا سالاریان»، «دکتر ماریا»، «دکتر سمیراس»، «دکتر سمیرا سام»، «دکتر دریا» و «مینا مهاجر» استفاده کرده است. فکت‌نامه قبلا یکی از ترجمه‌های جعلی او از کتاب خاطرات اوباما را درستی‌سنجی کرده است.

خبر ساختگی «ارتباط شکدم با ۱۰۰ مقام ایرانی» علاوه بر شبکه‌های اجتماعی در برخی رسانه‌ها مانند العربیه منتشر شده است. تلویزیون ایران‌اینترنشنال نیز در گزارشی به این موضوع اشاره کرده و گفته این اتهامی است که به شکدم زده شده است.

ممکن است در روزهای آینده اخبار و اطلاعات تازه‌ای منتشر شود، اما تا زمانی که اطلاعات تازه‌ای درباره فعالیت‌های شکدم در ایران و درباره ایران منتشر نشود، نمی‌توان با قطعیت درباره جاسوس بودن یا نبودن یا روابط احتمالی او با قطعیت سخن گفت.
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8