• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


آیا مکانیزم خلق پول ربا است؟ خلق پول چیست؟


مراحل ثبت شرکت اینترنتی بصورت آنلاین
حکم و فواید زدن موهای بدن مردان چیست ؟
از طبیعت تا سلامت؛ بهترین ادویه ها و گیاهان دارویی برای تصفیه خون
آیا با توسعه انرژی هسته‌ای می‌توان مشکل آب هفت استان را حل کرد؟
چرا از اُلگویِ سازندگی هاشمی تا اُلگویِ تشکیل کار گروه ویژه کشور در باتلاق باقی ماند
تیک آبی در گوگل به نام کسب و کارها اضافه می‌شود
شیک ترین مدل های ست سه تکه زمستانی
توصیه های امام رضا(ع) در خوردن هویج
شوشتر تاریخی: نگاهی به کاروانسرای افضل و جلوه‌های فرهنگی آن
معرفی خواص ویتامین ها و مضرات هندوانه حتما مطالعه کنید
آیا با شریک زندگی خود در صمیمیت همگام هستید؟
آشنایی با انواع ردیف در شعر فارسی
شبه علم چیست | نگاهی نزديك به پيچيدگی‌های دنيای مدرن از نگاه علم
انتقال تصویر دوربین داهوا در سایت دیجی داهوا
سردار فدوی: مردم نباید اجازه دهند لیبرال ها در انتخابات وارد بشوند
چطور رابطه خوبی با معلم ها داشته باشید؟
انواع شرایط مهاجرت و مراحل آن به کشورهای مختلف
آشنایی با رسوم ازدواج در کویت: آیین‌های کهن با طعم امروزی
اهمیت صداقت و اعتماد در شروع یک رابطه جدی
نکات اساسی در خرید دستگاه تصفیه هوا با کیفیت و کارآمد
آیا مکانیزم خلق پول ربا است؟ خلق پول چیست؟
Download Search Reba شنبه 21 اسفند 1400 بازدید: 780
آیا مکانیزم خلق پول ربا است؟ خلق پول چیست؟

آیا مکانیزم خلق پول ربا است؟ خلق پول چیست؟

ما در نظام بانکی متعارف چیزی تحت عنوان قرض نداریم و عقد قرض ۲۰۰ سال است که از نظام بانکی به طور کامل حذف شده چون بدترین شیوه تامین مالیست، بانک در قرارداد ها با اولویت بالا مشارکت می کند و پولی را قرض نمیدهد، سازوکار نظام بانکی درباره افراد حقیقی و شرکت های حقوقی کاملا جداگانه است.


برای شرکت های حقوقی، سهامداران آن شرکت ارزش افزوده ای که در آینده تولید می شود را به بانک می فروشند، بانک هم پولی را خلق می کند و به عنوان اعتبار به شرکت می دهد
بانک درواقع اوراق تامین مالی شرکت را با اولیت بالا را می خرید
میزان سود در این شیوه متغیر است و ممکن است طبق شرایط کلان اقتصاد حتی منفی بشود، سود ثابت در نظام بانکی نداریم و تغییر است
اولویت بالا به صورتی است که اولین ذینفع سود شرکت، بانک ها می شود و آخرین ذینفع سهامداران شرکت
این شیوه مثل سد است بدین صورت که هر سدی که بالاتر باشه اولین آب رو دریافت می کنه تا وقتی که پر شد به سد پایین دست سر ریز می کنه
طبق قرارداد
اگر یک شرکت درآمد در سال کم باشه، تمام اون درامد به بانک می رسه و چیزی گیر سهام داران شرکت نمیاد
اگر یک شرکت نتونه پول بانک رو پس بده، سهام داران شرکت دیگه قدرت تنظیم هیئت مدیره و مدیر عامل رو ندارن و سهام مدیریتی رو به بانک ها می دن تا بانک ها هیئت مدیره اون شرکت رو بچینن و خود بانک ها مدیران اون شرکت بشوند
حق تعطیل کردن شرکت رو ندارن و مدیریت رو از سهام داران به بانک ها واگذار می کنن


برای افراد های حقیقی بانک ها به اعتبار نامه اون افراد وام می دن
مثلا تاریخچه ۱۰ سال اخیر پرداخت ها از پرداخت قبض تلفن موبایل اینترنت گرفته تا اجاره خونه رو توی یک شرکت خصوصی اعتبار سنجی ثبت و ضبط می کنن

اگر اون فرد کوچک ترین تاخیری در پرداخت اعتبار یا بدهی داشته باشه، دیگه هیچ بانکی بخش وام نمی ده تا ده سالش تمام بشه
اما اگر که فرد خوش حساب باشه و توی ۱۰ سال بدهی عقب مونده نداشته باشه، بانک بدون هیچ ضمانت و ضامن و کسر حقوق و یا هر چیز دیگه ای به شخص وام می ده
اگر میزان اشلی و محدوده ای که کار کرده و بدهی هاشو پرداخت کرده خیلی زیاد باشه می تونه وام های میلیاردی بگیره
اما اگر که گردش حسابش کم باشه در همون حد می تونه وام بگیره

میزان سود وام هم بسته به شرایط تغییر می کنه مثل ایران نیست که سود همیشه ۲۰ درصده
در جهان شود بانکی حتی در بعضی از زمان ها متفی ۳ درصد هم شد چون پول در حال با ارزش تر شدن بود
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8