• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


آیا مکانیزم خلق پول ربا است؟ خلق پول چیست؟


پنجره‌ای که هوای داخل را تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد خنک می‌کند
ماموریت قمری هند در سال ۲۰۲۸ پرتاب می‌شود
دیدنی‌ترین مکان‌های روستای یوش بلده
بانکداری بدون ربا چگونه محقق می‌شود ؟!
چین رکورد آمریکا در پیاده‌ روی فضایی را شکست
ابداع گیاه مصنوعی که هوای خانه را پاکیزه و برق تولید می‌کند
چرا چراغ های جلوی ماشین روشن نمی شوند و چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟
خواص کامل نارنگی و کاربرد های پزشکی نارنگی | نارنگی
چرا پنکیک‌ها به ماهیتابه می‌چسبند؟ کشف علت‌ها و راهکارهای مؤثر
کاتالوگ رنگ + کاتالوگ خوانی رنگ مو
آیا حس چشایی و بویای بعد از عمل بینی تحت تأثیر قرار می‌گیرد؟
همه چیز درباره بتاسرون (اینترفرون بتا-1b): از معرفی تا نحوه مصرف
طرز تهیه بستنی کیت کت به روش های متفاوت
آشنایی با هنرهای دستی عمان: میراثی زنده از گذشته تا به امروز
داستان کودکانه مسابقه ماشین‌ها
آموزش دوخت ساک دستی متقال؛ ساخت یک کیف منحصربه‌فرد و بادوام
سید مجتبی آقابزرگ علوی: نویسنده، مترجم و فعال سیاسی ایرانی
اولین ماهواره چینی با قابلیت استفاده مجدد به زمین بازگشت
دانلود کل مجموعه کامل فیلم Saw “اره” ( قسمت 1 تا 7)
تصاویر جذاب و دیدنی؛ از اوضاع لبنان تا مجسمه برهنه ترامپ
آیا مکانیزم خلق پول ربا است؟ خلق پول چیست؟
Download Search Reba شنبه 21 اسفند 1400 بازدید: 779
آیا مکانیزم خلق پول ربا است؟ خلق پول چیست؟

آیا مکانیزم خلق پول ربا است؟ خلق پول چیست؟

ما در نظام بانکی متعارف چیزی تحت عنوان قرض نداریم و عقد قرض ۲۰۰ سال است که از نظام بانکی به طور کامل حذف شده چون بدترین شیوه تامین مالیست، بانک در قرارداد ها با اولویت بالا مشارکت می کند و پولی را قرض نمیدهد، سازوکار نظام بانکی درباره افراد حقیقی و شرکت های حقوقی کاملا جداگانه است.


برای شرکت های حقوقی، سهامداران آن شرکت ارزش افزوده ای که در آینده تولید می شود را به بانک می فروشند، بانک هم پولی را خلق می کند و به عنوان اعتبار به شرکت می دهد
بانک درواقع اوراق تامین مالی شرکت را با اولیت بالا را می خرید
میزان سود در این شیوه متغیر است و ممکن است طبق شرایط کلان اقتصاد حتی منفی بشود، سود ثابت در نظام بانکی نداریم و تغییر است
اولویت بالا به صورتی است که اولین ذینفع سود شرکت، بانک ها می شود و آخرین ذینفع سهامداران شرکت
این شیوه مثل سد است بدین صورت که هر سدی که بالاتر باشه اولین آب رو دریافت می کنه تا وقتی که پر شد به سد پایین دست سر ریز می کنه
طبق قرارداد
اگر یک شرکت درآمد در سال کم باشه، تمام اون درامد به بانک می رسه و چیزی گیر سهام داران شرکت نمیاد
اگر یک شرکت نتونه پول بانک رو پس بده، سهام داران شرکت دیگه قدرت تنظیم هیئت مدیره و مدیر عامل رو ندارن و سهام مدیریتی رو به بانک ها می دن تا بانک ها هیئت مدیره اون شرکت رو بچینن و خود بانک ها مدیران اون شرکت بشوند
حق تعطیل کردن شرکت رو ندارن و مدیریت رو از سهام داران به بانک ها واگذار می کنن


برای افراد های حقیقی بانک ها به اعتبار نامه اون افراد وام می دن
مثلا تاریخچه ۱۰ سال اخیر پرداخت ها از پرداخت قبض تلفن موبایل اینترنت گرفته تا اجاره خونه رو توی یک شرکت خصوصی اعتبار سنجی ثبت و ضبط می کنن

اگر اون فرد کوچک ترین تاخیری در پرداخت اعتبار یا بدهی داشته باشه، دیگه هیچ بانکی بخش وام نمی ده تا ده سالش تمام بشه
اما اگر که فرد خوش حساب باشه و توی ۱۰ سال بدهی عقب مونده نداشته باشه، بانک بدون هیچ ضمانت و ضامن و کسر حقوق و یا هر چیز دیگه ای به شخص وام می ده
اگر میزان اشلی و محدوده ای که کار کرده و بدهی هاشو پرداخت کرده خیلی زیاد باشه می تونه وام های میلیاردی بگیره
اما اگر که گردش حسابش کم باشه در همون حد می تونه وام بگیره

میزان سود وام هم بسته به شرایط تغییر می کنه مثل ایران نیست که سود همیشه ۲۰ درصده
در جهان شود بانکی حتی در بعضی از زمان ها متفی ۳ درصد هم شد چون پول در حال با ارزش تر شدن بود
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8