• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


راز صعود رمز ارز بیت کوین در سال 2021 چه بود؟ آیا دوباره رشد قیمتی خواهد داشت؟


سیب زمینی و فواید و مضرات سیب زمینی را حتما بدانید
بهینه سازی آدرس صفحات برای متور های جستجوگر
پادمان چیست و ابهام‌ها درباره ابعاد نظامی پرونده هسته‌ای ایران چقدر جدی است؟
عمل سر بریدن امام علی و پیامبر مانند سر بریدن حججی در سوریه است
فلسفه‌ی خودکشی / تبیین خودکشی از دید روانشناسی تکاملی
خواص دارویی و غذایی کیوی و مضرات کیوی بر بدن
CSS چیست ؟ سی اس اس چیست؟ CSS یعنی چه؟
خواص عجیب فندق برای درمان بیماری پوست و مو
کارآیی، مراقبت و نگهداری از ویندوز و برنامه ها
چرا سلطنت‌طلب‌ها از «نرگس محمدی» و اعطای «جایزۀ نوبل» به‌ایشان، این‌قدر مکدرند؟
10 توصیه برای افزایش فعالیت کاربران در بخش نظرات
شروع به کار چگونه با ویندوز کار کنم؟ و فایل ها رو مدریت کنم
متن توهین امیر تتلو به امام حسین + متن کامل توهین و فحاشی
چرا باید از مدافع ویندوز استفاده کنم؟
چطور می توانند مشارکت بسیار پایین انتخابات را نبیننند؟
حذف معافیت مالیاتی سپرده‌ اشخاص حقوقی، چه آثاری به جا خواهد گذاشت؟
چگونه احیای برجام باعث توسعه کشور می شود؟
دانشگاه در جمهوری اسلامی ایران یعنی غلام حلقه به گوشِ حکومت
تاثیر نوع شخصیت بر درآمد افراد کدام تیپ‌های شخصیتی درآمد بیشتری دارند؟
آیا جهاد بر زنان واجب است؟ آیا زنان نیز می توانند مثل مردان جهاد کنند
راز صعود رمز ارز بیت کوین در سال 2021 چه بود؟ آیا دوباره رشد قیمتی خواهد داشت؟
Download Search bitcoin چهارشنبه 25 اسفند 1400 بازدید: 582
راز صعود رمز ارز بیت کوین در سال 2021 چه بود؟ آیا دوباره رشد قیمتی خواهد داشت؟

راز صعود رمز ارز بیت کوین در سال 2021 چه بود؟ آیا دوباره رشد قیمتی خواهد داشت؟

همه چیز در بازار بیت کوین به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه ایلان ماسک با انتشار یک توییت با این مضمون که «در آخر هیچ چیز اهمیت ندارد» باعث افت قیمت بیت کوین شد. ماسک در این توییت از هشتگ بیت کوین و یک قلب شکسته هم استفاده کرد. او همچنین به حمایت از دوج کوین پرداخت و آن را به فدرال رزرو تشبیه کرد.


دوج کوین به خاطر عرضه نامحدودش مورد انتقاد قرار گرفته ولی ماسک این مسئله را همانند چاپ دلار از طرف فدرال رزرو می‌داند. در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر به این ارز دیجیتال و تاریخچه و روند قیمتی آن بپردازیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است که می‌توانید بدون نیاز به هر گونه واسطه همچون بانک آن را بخرید و بفروشید و مبادله کنید. سازنده بیت کوین که ساتوشی ناکاموتو نام دارد، اولین شخصی بود که درباره نیاز به یک راه پرداخت الکترونیک رمزنگاری شده تراست‌ صحبت کرد.

تک تک تراکنش‌های بیت کوینی که تا به حال انجام شده‌اند در یک دفتر کل عمومی توسط همه قابل مشاهده هستند و به همین خاطر نمی‌توان آن‌ها را لغو یا به دروغ تقلید کرد. اما بیت کوین عمدا به این شکل طراحی شده است. به دلیل ساختار غیر متمرکز هسته این رمز ارز، هیچ دولت یا بانکی از بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند و جز گواه اثباتی که در قلب سیستم طراحی شده است، هیچ راهی برای تضمین ارزش بیت کوین وجود ندارد.
انتان مازگووی (Anton Mozgovoy) مدیر عامل و یکی از موسسین شرکت خدمات مالی دیجیتال هولی‌هلد (Holyheld) در این باره می‌گوید: «دلیل ارزشمند بودن بیت کوین مشخص است. چون خود ما تصمیم گرفتیم برای آن ارزش قائل باشیم. درست مثل طلا.»
در ذهن بسیاری از افراد، واژه ارز دیجیتال و بیت کوین به یکدیگر گره خورده است، به طوری که با شنیدن عبارت رمز ارز اولین چیزی که در ذهنشان تداعی می‌شود Bitcoin است. برای سرمایه گذاری در رمز ارزها، به جرات گزینه‌ای مطمئن‌تر از بیت کوین پیدا نمی‌کنید؛ ارزش بازار آن چند صد میلیارد دلار شده و مانند آلت کوین‌های دارای مارکت کوچک به راحتی درگیر نوسان‌های قیمت متعدد و سنگین نمی‌شود. پس مخصوصا اگر قصد دارید پول زیادی را وارد بازار ارز دیجیتال کنید، بهترین گزینه خرید بیت کوین است.

بیت کوین چطور کار می‌کند؟

بیت کوین بر بستر یک بایگانی توزیع شده دیجیتال به نام بلاک چین ساخته شده است. همانطور که از نامش پیداست، بلاک چین زنجیره متصلی از واحدهای بلاک داده است که هر کدام از این بلاک‌ها حاوی اطلاعاتی درباره تک تک تراکنش‌ها، از جمله زمان و تاریخ اجرای آن‌ها، ارزش کل تراکنش، خریدار و فروشنده، و کد شناسایی خاصی برای هر معامله است. داده‌ها به ترتیب وقوع‌شان به همدیگر متصل می‌شوند و زنجیره‌ای دیجیتالی از بلاک‌ها می‌سازند.
استیسی هریس (Stacey Harris)مشاور اقتصادی شرکت پلی‌کوین (Pelicoin) که شبکه‌ای از دستگاه‌های خودپرداز رمز ارز دارند در این باره می‌گوید: «وقتی بلاکی به بلاک چین اضافه می‌شود، هر شخص از هر جا که بخواهد می‌تواند آن را ببیند و به این صورت، بلاک به دفتر کلی عمومی از تراکنش‌های رمز ارزی تبدیل می‌شود.»
بلاک چین غیر متمرکز است، که این یعنی هیچ سازمان خاصی آن را کنترل نمی‌کند. بوچی اوکورو (Buchi Okoro) مدیر عامل و یکی از موسسین صرافی رمز ارز آفریقایی کویدکس (Quidax) در این باره می‌گوید:‌ «هیچکس مالک دفتر کل نیست، اما هر کسی که راه ارتباطی با آن داشته باشد می‌تواند تغییرش بدهد. و با تغییراتی که افراد مختلف ایجاد می‌کنند، نسخه دفتر کل شما هم آپدیت می‌شود.»
با اینکه ممکن است تغییرپذیر بودن بلاک چین توسط هر شخصی خطرناک به نظر برسد، دقیقا همین مشخصه است که آن را قابل اعتماد و ایمن می‌کند. برای اضافه شدن یک بلاک تراکنش به بلاک چین بیت کوین، ابتدا باید اکثریت سهامداران بیت کوین آن را تایید کنند، و کدهای خاصی که برای شناسایی کیف پول‌ها و تراکنش‌های کاربران استفاده می‌شوند باید با الگوی رمزنگاری درستی همخوانی داشته باشند.
این کدها از رشته اعدادی طولانی و تصادفی تشکیل شده‌اند و به همین خاطر حدس زدن‌شان بسیار سخت است. طبق نظر متخصصان، حدس زدن تصادفی یکی از این کدها به اندازه 9 بار برنده شدن در بزرگ‌ترین قرعه‌کشی دنیا سخت است. همین موضوع باعث می‌شود ریسک اینکه کسی بتواند تراکنش‌های بیت کوین تقلبی در شبکه ایجاد کند، بسیار پایین بیاید.

استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

استخراج بیت کوین فرآیند اضافه کردن تراکنش‌های جدید به بلاک چین بیت کوین است. این فرآیند چندان آسان نیست. کسانی که بیت کوین استخراج می‌کنند با استفاده از پروسه‌ای به نام اثبات کار، دستگاه‌های ماینرشان را به رقابت با همدیگر وا می‌دارند تا هر چه سریع‌تر به حل معماهای ریاضیاتی و تایید تراکنش‌ها بپردازند.
برای انگیزه بخشیدن به ماینرها برای ادامه این فرآیند، بلاک چین بیت کوین به کسانی که بلاک‌های جدید را استخراج کنند بیت کوین‌های جدید می‌دهد. در واقع سکه‌های جدید بیت کوین به همین شکل ساخته می‌شوند.
در روزهای اولیه فعالیت بلاک چین بیت کوین، اشخاص عادی هم می‌توانستند با دستگاه‌های کامپیوتر شخصی‌شان بیت کوین استخراج کنند، اما با پیچیده‌تر شدن فرآیند استخراج، این کار دیگر ممکن نیست و هزینه بسیار بالایی دارد.
همچنین درآمد استخراج بیت کوین هم به شدت کمتر از گذشته شده است و قدرت پردازشی و انرژی الکتریسیته لازم برای این فرآیند مقدار زیادی از درآمد حاصله را از بین می‌برند. پیش بینی می‌شود تا سال 2140 تمام بیت کوین‌ها استخراج و وارد گردش شده باشند؛ در چنین شرایطی، ماینرها دیگر برای استخراج بلاک‌های بلاک چین جایزه‌ای دریافت نمی‌کنند و تنها راه درآمدشان از هزینه تراکنش‌ها خواهد بود.
امروزه ارزهای دیجیتال نسل سوم همچون فانتوم در حال پیشی گرفتن از رمز ارزهای نسل اول و دوم یعنی بیت کوین و اتریوم هستند. فانتوم یک پروژه بلاک چینی بلندپروازانه است و تلاش می‌کند یک بستر قرارداد هوشمند به عنوان سیستم عصبی شهرهای هوشمند ارائه کند. در اینجا با استفاده از تکنولوژی DAG سعی بر این است که مقیاس‌پذیری در حد بینهایت و همچنین انجام تراکنش‌های فوری با هزینه تقریبا صفر فراهم شود. همین دلیل، هولدرها و تریدرها را به خرید و فروش فانتوم ترغیب کرده است.
از مهم‌ترین علل این رقابت نابرابر می‌توان به سرعت تراکنش بسیار بالاتر در Fantom، الگوریتم اجماع کارآمدتر اثبات سهام که مصرف انرژی بسیار پایین‌تری دارد، و امکان اجرای قراردادهای هوشمند و ساخت اپلیکیشن‌های غیر متمرکز dApp بر بستر بلاک چین فانتوم اشاره کرد. در مقایسه با بیت کوین که تنها استفاده کاربردی‌اش خرید و فروش و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، ارزهای دیجیتال نسل سوم مثل فانتوم شانس موفقیت بسیار بالایی دارند. به همین علت سرمایه‌گذاری در این رمز ارزها گزینه‌ای منطقی‌تر به نظر می‌آید. در اکثر صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ایرانی همچون صرافی ارزهای دیجیتال بیت 24 می‌توانید به خرید و فروش این رمز ارزها بپردازید. بیت 24 همچنین در وبلاگ خود به معرفی و ارائه توضیحات کامل‌تر درباره بسیاری از رمز ارزها و بلاک چین‌ها می‌پردازد.
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8