• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


صندوق های سرمایه گذاری چیست/ویژگی های صندوق های etf


شبکه اختصاصی مجازی (VPN) چیست و چه مزایایی دارد؟
محسنی‌اژه‌ای: قوه قضاییه چند سال است در گیر اصلاح نظام بانکی است
چند ملیون نفر زیر خط فقر هستند+بررسی آمار ها
مهسا امینی، قربانی شکاف فرهنگی
دانلود کاملا رایگان فیلم نگار
39 خواص معجزه آسا فندق | خواص فندق در درمان بیماری ها | فندق
آیا فواید خوردن پوست پرتقال را می دانید؟
آناتومی ماهیچه های بدن + عکس تمام رنگی و شفاف
فواید حجاب و تشکیل گشت پوشش توسط پلیس نیویورک!
افزودن، مشاهده یا مدیریت دستگاه ها و چاپگرها و درایور ها
مراحل انتقال سند ملکی چگونه است
دانلود آهنگ جدید امیر تتلو بنام این دل دیوونه
آیا فقط ۶ کشور دانش تولید موتور دیزلی را دارند؟
سرمایه‌گذار حرفه‌ای در بازار سرمایه کیست؟!
محلول سوسپانسیون چیست و چگونه ساخته می شود
پیشگیری از آلزایمر با هویج | خاصیت هویج
ادعای شاخدار خودرو آبسوز | آیا آبسوز کردن خودرو ممکن است؟
خواص فلفل سیاه و مضرات فلفل، فواید فلفل سیاه
راز صعود رمز ارز بیت کوین در سال 2021 چه بود؟ آیا دوباره رشد قیمتی خواهد داشت؟
هاست ویندوز و لینوکس و پیکربندی آنها
صندوق های سرمایه گذاری چیست/ویژگی های صندوق های etf
Download Search Funds شنبه 6 فروردين 1401 بازدید: 306
صندوق های سرمایه گذاری چیست/ویژگی های صندوق های etf

صندوق های سرمایه گذاری چیست/ویژگی های صندوق های etf

یکی از روشهایی که شما برای مقابله با تورم و حفظ ارزش پولتون انتخاب میکنید سرمایه گذاری در بورسه ، اما خب طبیعیه که همه ما وقت و زمان کافی برای کسب این مهارت سخت رو نداشته باشیم. اینجاست که یک روش غیر مستقیم برای سرمایه گذاری در بورس وجود داره و اون سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری بورسیه.


این صندوق ها از مجموع پول های کوچک و بزرگ که واحدهای صندوق رو خریداری میکنند تشکیل شده و شرکت در اون ریسک شما رو از چند جهت کاهش میده ، مثلا اینکه این صندوق ها کاملا تحت نظارت سازمان ، حسابرس و متولی صندوق هستن ، نقد شونده هستن و ضامن نقدشوندگی صندوق هر زمان که بخاید پول واحدهای سرمایه گذاری شما رو میده ، یا اینکه مدیران حرفه ای احتمالا بر کار صندوق مدیریت دارن ، میگم احتمالا چون گاها اینطور نیست . ریسکش هم پایینه چون موظف هست که هم در دارایی های با درآمد ثابت سرمایه گذاری کنه مثل اخزا و سپرده بانکی و هم سبدی متنوع از سهام بورسی ، اونهم باز با قوانین مشخص که مثلا یک مدیر صندوق نمیتونه بیش از ۱۰ درصد از یک سهم رو خرید کنه .

صندوق های سرمایه گذاری انواع مختلف دارن که این مربوط میشه به ترکیب سبدشون و میزان ریسک پذیری شما . مثل صندوق سرمایه گذاری در سهام ، با درآمد ثابت ، مختلط ، قابل معامله و صندوق طلا که جدیدا اومده .

هر صندوق سرمایه گذاری متشکل از واحدها یا unit هایی هست و قیمت هر واحد در ایران معمولا نزدیک به ۱۰۰ هزار تومن میباشد .

صندوق با درآمد ثابت تا ۹۰ درصد از دارایی های خودش رو در اوراق بانکی و اخزا و سپرده های مطمئن میگذاره و ۱۰ درصد باقیمانده در اختیار مدیر صندوقه و در بورس سرمایه گذاری میشه ، پس برای کسانی خوبه که میرن پول میزارن بانک و معمولا سود بیشتر از بورس نصیبشون میکنه ، این مدل صندوقها یه ضامن هم دارن و سود ثابت در مقاطع زمانی هم گاها میدن .

صندوق های سرمایه گذاری در سهام ، برعکسه یعنی ۷۰ درصد در سهامه و ۳۰ درصد باقیمانده ، سهام یا اوراق خزانه که میبینید ریسک بیشتری دارن ، پس بدرد منی میخوره که وقت مطالعه بورسی ندارم اما ریسک پذیرم . زمانی که بورس خوب میشه برید سراغ این صندوقها که بازدهیشون از بانک خیلی بیشتر میشه و وقتی اوضاع بورس خراب میشه هم ازشون دوری کنید .

مختلط ها هم ۶۰ درصد در سهام و ۴۰ درصد در سپرده بانکی و اوراق خزانه که ریسک متوسطی دارن . این مدل صندوق هم ضامن نقدشوندگی داره اما کف سود پرداختی ندارند .

صندوق های قابل معامله یا ETF ، که در اوراق بهادار یا دارایی فیزیکی سرمایه گذاری میکنن ، یک دارایی فیزیکی پایه دارن که وضعیت صندوق به وضعیت دارایی پایه اونا بستگی داره . این صندوق ها واحدهاشون در بورس خرید و فروش میشه که این خیلی مهمه . پس قیمتشون رو عرضه و تقاضا مشخص میکنه که این یه ریسکه برای شما ولی نقد شونده هستن و این یه مزیته .

حالا وقتی میخاید یک واحد از هر صندوقی رو بخرید میرید به سایتش و قیمت صدورش رو میبینید که طبیعتا نزدیک nav صندوقه ، راستی ، nav صندوق هم میشه خالص ارزش دارایی های روزانه صندوق . اگه بخاید واحدتون رو بفروشید قیمت ابطال براتون مهمه .
تو سایت اطلاعاتی مثل تعداد واحدهای در اختیار سرمایه گذاران و اعلام اطلاعات مدیران و اساسنامه صندوق هم موجوده .

در سایت فناوری بورس به آدرس www.fipiran.com هم میتونید اطلاعات صندوق های سرمایه گذاری رو بیینید و از بینشون صندوقی که به روحیات و اهداف شما نزدیکتره انتخاب کنید .

در آخر هم اگه میخاید در یه صندوق سرمایه گذاری مشارکت و سرمایه گذاری کنید با مدارکتون مثل کارت ملی ، شناسنامه و شماره حساب بانکی به شعب منتخب صندوق میرید و پول رو واریز و گواهی واحد سرمایه گذاری رو دریافت میکنید . این شعبه های منتخب هم از طرف خود صندوق معرفی میشن .
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8