• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


بررسی موشکافانه رفتار احتمالی بانک مرکزی اروپا در تقویت یورو


زمان چيست و چگونه معين شد و چگونه اندازه گیری شد
از افشاگری سردار سلامی هواپیمای اوکراینی چه بلایی سرش آمد؟
آیا نقدینگی و پایه پولی تحت کنترل است؟
پاسخ صادق زیباکلام به «وزیربهداشت» و «رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها»
دانلود کل مجموعه تمام و کامل سریال بی عقل
آیا ناسا روحانیون را برای بررسی مواجهه با حیات بیگانه استخدام کرده‌است؟
موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟
افزودن، مشاهده یا مدیریت دستگاه ها و چاپگرها و درایور ها
تحقیقات کامل فناوری الکتریسیته
دانلود فیلم تبدیل شوندگان 5 آخرین شوالیه
گرانی نان و قاچاق آرد! چه کنیم؟
دانلود 15 مداحی و سروده برتر سید حسین موسوی بهترین سید حسین موسوی
مخالفان خرید واکسن خارجی در پست‌های حساس
چگونه یک هکر رمز عبور شما را هک می کند؟
مزیت های مهم استفاده از سیستم عامل لینوکس
حکم فقهی سقط جنین (کورتاژ)
احکام آواز خواندن و طبل در مراسم ولادت امامان
دانلود 30 شعر برتر درباره شهدا و دفاع مقدس و شهدا گمنام
عکس های خطای دید چشم
هشدار در روز بيشتر از 5 نارنگي نباید خورد!
بررسی موشکافانه رفتار احتمالی بانک مرکزی اروپا در تقویت یورو
Download Search Euro پنجشنبه 25 فروردين 1401 بازدید: 339
بررسی موشکافانه رفتار احتمالی بانک مرکزی اروپا در تقویت یورو

بررسی موشکافانه رفتار احتمالی بانک مرکزی اروپا در تقویت یورو

یورو/دلار آمریکا در ماه آوریل بیش از 2 درصد کاهش یافته است، زیرا واگرایی سیاست آشکاری بین فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا (ECB) وجود دارد. به طور گسترده انتظار می رود که اقتصاد اروپا از درگیری طولانی بین روسیه و اوکراین آسیب سنگین تری نسبت به اقتصاد ایالات متحده متحمل شود و فدرال رزرو در مسیر افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره در ماه مه قرار دارد.


این جفت ارز به بانک مرکزی اروپا نیاز دارد تا یک موضع سیاست جنگ طلبانه اتخاذ کند تا در برابر دلار مقاوم بماند.

در ماه مارس، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره تسهیلات وام نهایی و تسهیلات سپرده را بدون تغییر به ترتیب، %0.25 و %0.50- قرار داد. این بانک همچنین اعلام کرد که خالص خریدهای ماهانه تحت برنامه خرید دارایی (APP) که در ابتدا برای پایان سه ماهه چهارم برنامه ریزی شده بود، در آوریل به 40 میلیارد یورو، در ماه مه 30 میلیارد یورو و در ژوئن قبل از پایان 20 میلیارد یورو خواهد رسید.

گزارش‌های نشست ماه مارس بانک مرکزی اروپا نشان داد که تعداد زیادی از اعضای شورای حاکم بر این عقیده بودند که سطح بالای تورم فعلی و تداوم آن نیاز به گام‌های بیشتر فوری برای عادی‌سازی سیاست پولی دارد.

سناریوی هاوکیش

بانک مرکزی اروپا می تواند تصمیم بگیرد در صورت نیاز، خریدهای ماهانه را به گونه ای تنظیم کند که درها را برای افزایش نرخ در نیمه دوم سال باز کند. این بانک ممکن است خریدهای تحت APP را بدون تغییر در 40 میلیارد یورو در آوریل نگه دارد، اما آنها را در ماه مه به 20 میلیارد یورو کاهش دهد تا برنامه را تا ژوئن به پایان برساند. حتی اگر بیانیه سیاست از ارائه نکاتی در مورد زمان افزایش نرخ اول خودداری کند، چنین اقدامی می تواند نشانه ای از افزایش ماه ژوئن تلقی شود.

در یک موضع کمتر هاوکیش، بانک ممکن است تصمیم بگیرد که APP را همانطور که هست رها کند، اما عبارت QE را تغییر دهد و بگوید که در ژوئن تکمیل خواهد شد نه در سه ماهه سوم. در این شرایط سخنان کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد زمان افزایش نرخ بهره کلید خواهد بود. لاگارد در کنفرانس مطبوعاتی در ماه مارس خاطرنشان کرد که افزایش نرخ بهره "مدتی" پس از پایان QE خواهد بود. اگر لاگارد تأیید کند که آنها نرخ را بلافاصله پس از پایان برنامه APP افزایش خواهند داد، این نیز می تواند به عنوان یک تغییر جنگ طلبانه در هدایت رو به جلو تلقی شود.

سناریوی داویش

بانک مرکزی اروپا ممکن است نگرانی‌های مربوط به تورم را کم‌اهمیت جلوه دهد و در مواجهه با افزایش ابهامات، تمرکز خود را به حمایت از اقتصاد معطوف کند و تنظیمات سیاست و زبان چشم‌انداز را بدون تغییر رها کند.

اگر بانک تکرار کند که APP طبق برنامه در سه ماهه سوم به پایان می رسد، احتمالاً یورو تحت فشار شدید فروش قرار خواهد گرفت. این امر زمان اولین افزایش نرخ بهره را به سمت سپتامبر سوق می دهد و بانک مرکزی اروپا را در مقایسه با سایر بانک های مرکزی بزرگ پشت سر منحنی قرار می دهد. طبق گزارش CME Group FedWatch، بازارها با احتمال بیش از 60 درصد افزایش پشت سر هم 0.5 درصدی در ماه های می و ژوئن قیمت گذاری می کنند.

نتیجه

بانک مرکزی اروپا به احتمال زیاد به ضعف یورو، چشم‌انداز انقباض تهاجمی بانک‌های مرکزی بزرگ و تورم داغ در منطقه یورو با تغییر رویه در آوریل پاسخ خواهد داد. با این حال، برای اینکه یورو/دلار آمریکا یک بازگشت قوی داشته باشد، ممکن است بانک مجبور باشد بازارها را متقاعد کند که در حال آماده شدن برای افزایش نرخ بهره تا ژوئن هستند.
از سوی دیگر، اگر بانک تصمیم بگیرد سیاست خود را بدون تغییر باقی بگذارد، دلیلی برای تقاضا یورو وجود نخواهد داشت.
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8