• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


اقتصاد باز و آزاد یا اقتصاد بسته و دستوری؟


علائم دندان درآوردن نوزاد و راه های کاهش درد آن
پاپیه ماشه برای کودکان: هنر و سرگرمی در دستان کوچک!
کراتینه مو - راهنمای کامل
تیک آبی در گوگل به نام کسب و کارها اضافه می‌شود
مغالطه مقدمات ناسازگار (مقدمات متناقض) چیست؟
تابلویی از رنگ‌های گوناگون در «سحابی کالیفرنیا» در عکس روز ناسا
از استرس تا بیماری های عصبی؛ ریشه یابی علل تیک های چشمی
شیک ترین مدل های تیشرت لش مردانه
احکام قرض مطابق
تفاوت بین کریسمس و سال نو
کشف جرم فضایی با سرعت یک میلیون مایل در ساعت
چگونه با کشتی کروز سفری لوکس و راحت تجربه کنیم؟
دولت رئیسی شجاعت لازم برای اصلاح اقتصاد کشور را ندارد
روشویی سرویس بهداشتی، مناسب را انتخاب کنید
10 غذایی که نمی دانستید می توانند باعث التهاب شوند
سی اس اس یا (CSS) چیست؟
خواص فلفل را بدانید | خواص شگفت انگیز فلفل در درمان بیماری ها
8 ویتامینی که هر سالمند برای داشتن پاهای قوی تر به آن نیاز دارد
جالب ترین خواص تخم شربتی قهرمان لاغری و افزایش هوش
ارسال پیام به نام کاربری در واتس‌اپ از طریق پین محدود خواهد شد
اقتصاد باز و آزاد یا اقتصاد بسته و دستوری؟
Download Search Market پنجشنبه 15 ارديبهشت 1401 بازدید: 698
اقتصاد باز و آزاد یا اقتصاد بسته و دستوری؟

اقتصاد باز و آزاد یا اقتصاد بسته و دستوری؟

میگن چرا از گرانی ها می نالید مگر دنبال اقتصاد باز و آزاد نیستید؟ اقتصاد باز و آزاد یعنی فضایی برای بنگاههای اقتصادی و تجار و سرمایه گذران ایجاد کنی که بتوانند آزادانه مراوده و تجارت کنند چه در داخل چه در عرصه بین الملل بتوانند تکنولوژی و دانش فنی را وارد کشور کنند


بتوانند آزادانه کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند.
بتوانند سرمایه گذار خارجی دعوت کنند .
نه فضای بسته و منزوی و رانتی
نه اینکه 3-4 سال بدوی واسه یک مجوز
نه اینکه انحصارهای مختلف و فضای رانتی برای گروهی ایجاد کنی
نه اینکه یک نفر تصمیم بگیره واردات لوازم خانگی و خودرو و فلان رو ممنوع کنه
بخش خصوصی واقعی باشه نه اینکه 85% اقتصاد دست نهادهای حاکمیتی و دولتی باشه
طوریکه بخش خصوصی واقعی نتونه با آقازاده ها و نهادهای حاکمیتی رقابت کنه



اقتصاد باز و آزاد یعنی
بانک مرکزی و سیاست گذار پولی مستقلی داشته باشیم
نه اینکه هر وقت اراده کردند ، به بهانه های مختلف دست کنند تو جیب بانک مرکزی
برای جبران کسری بودجه دولت
یا برای پرداخت سپرده های بالا کشیده شده مردم در موسسات مالی توسط حضرات مسئول و داماد فلان امام جمعه و ...
یا کمک به واحدهای برون مرزی -کمک به کشورهای همسو و...

اقتصاد باز و آزاد لازمه اش
فضای باز-رسانه های آزاد-صداوسیما و قوه قضائیه مستقل
نه اینکه از بالا تا پایین مملکت ، تریبونها ، رسانه ها و... دست حاکمیت باشه و دنبال بستن فضای مجازی هم باشند.


اینطور نباشه که
بخشی از گمرکات و اسکله های کشور دست نهادهایی باشه که دولت کنترلی روش نداره
قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی به اندازه 8% تولید ناخالص داخلی رسیده
اینکه 43 سال نفت مملکت بفروشی و حتی یک گزارش هم ندی و کسی نفهمه نفت رو کی برده کی خورده
املاک مردم و زمین-کوه-جنگل توسط نهادهای تحت امر خود مصادره کنی و به هیچ جا جوابگو نباشی


اتفاقا اقتصاد باز و شفاف خیلی هم خوبه
منتهی این چیزی که تو ایران داریم
یک اقتصاد " شتر گاو پلنگی " با ترکیبی از تفکرات مختلف و عجیب و غریب
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8