• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


اقتصاد باز و آزاد یا اقتصاد بسته و دستوری؟


انتخاب بهترین ایرلاین‌ها برای سفر به دبی: راهنمای کامل
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی: تحریف نام خلیج فارس در گوگل مپ را پیگیری حقوقی می‌کنیم
نکات کلیدی و موثر در طراحی داخلی سالن زیبایی
استقلال مالی زنان و تغییر انتظارات آنها: تحولی عمیق در ساختار اجتماعی
شبه علم چیست | نگاهی نزديك به پيچيدگی‌های دنيای مدرن از نگاه علم
هماتوم بارداری: علل، علائم و راه‌های درمان
رد معجزه های قرآن درباره بیگ بنگ (مقاله کامل) نقد قرآن و اسلام
بیوگرافی نصرالله رادش و همسرش + علت طلاق و ازدواج دوم
برای اولین بار یک ربات، پنجره‌های برج اداری ۴۵ طبقه را تمیز کرد
متن های زیبا برای تبریک سال نو
فواید بخشش برای سلامت روان و بهبود روابط
تعرفۀ واردات خودروهای کارکرده چقدر است؟
تتراکروماسی: وقتی چشم‌هایت رنگ‌هایی می‌بینند که دیگران نمی‌توانند!
بیوگرافی مایرون اِلوترایی: مجسمه‌ساز برجسته یونان باستان
ساخت یک دوربین پیشرفته با الهام از چشم انسان
اعمال شب و روز اول محرم
آشنایی با زیباترین چشمه‌های اطراف شیراز؛ گنجینه‌ای از طبیعت بکر
واج‌آرایی چیست؟ آهنگی از دل حروف
روش و تجربه های مصاحبه استخدام دافند هوایی خاتم الانبیا + تجربه و روند
برخورد یک سیارک به زمین در فیلیپین
اقتصاد باز و آزاد یا اقتصاد بسته و دستوری؟
Download Search Market پنجشنبه 15 ارديبهشت 1401 بازدید: 700
اقتصاد باز و آزاد یا اقتصاد بسته و دستوری؟

اقتصاد باز و آزاد یا اقتصاد بسته و دستوری؟

میگن چرا از گرانی ها می نالید مگر دنبال اقتصاد باز و آزاد نیستید؟ اقتصاد باز و آزاد یعنی فضایی برای بنگاههای اقتصادی و تجار و سرمایه گذران ایجاد کنی که بتوانند آزادانه مراوده و تجارت کنند چه در داخل چه در عرصه بین الملل بتوانند تکنولوژی و دانش فنی را وارد کشور کنند


بتوانند آزادانه کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند.
بتوانند سرمایه گذار خارجی دعوت کنند .
نه فضای بسته و منزوی و رانتی
نه اینکه 3-4 سال بدوی واسه یک مجوز
نه اینکه انحصارهای مختلف و فضای رانتی برای گروهی ایجاد کنی
نه اینکه یک نفر تصمیم بگیره واردات لوازم خانگی و خودرو و فلان رو ممنوع کنه
بخش خصوصی واقعی باشه نه اینکه 85% اقتصاد دست نهادهای حاکمیتی و دولتی باشه
طوریکه بخش خصوصی واقعی نتونه با آقازاده ها و نهادهای حاکمیتی رقابت کنه



اقتصاد باز و آزاد یعنی
بانک مرکزی و سیاست گذار پولی مستقلی داشته باشیم
نه اینکه هر وقت اراده کردند ، به بهانه های مختلف دست کنند تو جیب بانک مرکزی
برای جبران کسری بودجه دولت
یا برای پرداخت سپرده های بالا کشیده شده مردم در موسسات مالی توسط حضرات مسئول و داماد فلان امام جمعه و ...
یا کمک به واحدهای برون مرزی -کمک به کشورهای همسو و...

اقتصاد باز و آزاد لازمه اش
فضای باز-رسانه های آزاد-صداوسیما و قوه قضائیه مستقل
نه اینکه از بالا تا پایین مملکت ، تریبونها ، رسانه ها و... دست حاکمیت باشه و دنبال بستن فضای مجازی هم باشند.


اینطور نباشه که
بخشی از گمرکات و اسکله های کشور دست نهادهایی باشه که دولت کنترلی روش نداره
قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی به اندازه 8% تولید ناخالص داخلی رسیده
اینکه 43 سال نفت مملکت بفروشی و حتی یک گزارش هم ندی و کسی نفهمه نفت رو کی برده کی خورده
املاک مردم و زمین-کوه-جنگل توسط نهادهای تحت امر خود مصادره کنی و به هیچ جا جوابگو نباشی


اتفاقا اقتصاد باز و شفاف خیلی هم خوبه
منتهی این چیزی که تو ایران داریم
یک اقتصاد " شتر گاو پلنگی " با ترکیبی از تفکرات مختلف و عجیب و غریب
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8