• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


بررسی ادعاهای مطرح شده درباره تبار یهودی خانواده نادرطالب‌زاده


اطلاعات انواع چوب و خواص فیزیکی و شیمیایی چوب ها
آیا زیرساخت‌های سایبری آمریکا را نیروهای مسلح آن اداره می‌کنند؟
همه چیز را درباره کبد بدانید
تفاوت سایت استاتیک با داینامیک در چیست؟
حکم گرفتن و تصرف مال توسط پدر
جامعه آرمانی سوسياليسم و کمونیست ها | موسی غنی‌نژاد
انواع تشبیهات حیوانات در بازار های مالی / حیوان بازار مالی
متنی که با کمک راوی با صدای بلند خوانده می شود را بشنوید
آیا ایران بعد از گینه رکورددار #کودک‌همسری در جهان است؟
پیوند انگاری در سوگیری شناختی چیست/ویژگی تئوری توطئه
مضرات و خواص و فایده های سیب زمینی + خواص و جدول ارزش غذایی
همه چیز درباره ی سیاره زحل
مشخصات کامل چوب ملچ Ulmus Glabra کاربرد چوب ملچ
آموزش کامل رفع مشکل ایندکس نشدن مطالب سایت در گوگل
تخم شربتی بمب کلسیم و آهن و قهرمان علاج بیماری ها
آغاز مطالعه فاز دوم انسانی واکسن اسپایکوژن در ایران
چرا خدا گاهی از ضمیر مفرد (من) و گاهی جمع (ما) استفاده می کند
نه خرید از ترکیه عیب است نه اقامت در آمریکا ریا، تظاهر و عوامفریبی عیب است.
نمایش شومن یا توانمندی مدیریتی قوه قضائیه
چطور می توانند مشارکت بسیار پایین انتخابات را نبیننند؟
بررسی ادعاهای مطرح شده درباره تبار یهودی خانواده نادرطالب‌زاده
Download Search Nader شنبه 17 ارديبهشت 1401 بازدید: 517
بررسی ادعاهای مطرح شده درباره تبار یهودی خانواده نادرطالب‌زاده

بررسی ادعاهای مطرح شده درباره تبار یهودی خانواده نادرطالب‌زاده

پس از درگذشت نادرطالب‌زاده شایعاتی درباره یهودی بودن خانواده او در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده. مبنای این شایعات تصاویر خانواده او در آمریکا است که همه آنها از اینستاگرام و فیسبوک خواهر او برداشته شده است. تلاش کردیم با مرور منابع تاریخی و تطبیق آن با خاطرات خانوادگی، اعتبار این شایعات را بررسی کنیم.


نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد اگرچه خانواده نادر طالب‌زاده به نسبت با مواضع سیاسی و فرهنگی او نامتعارف به نظر می‌رسند، اما ادعای مطرح شده درباره تبار یهودی خانواده او پایه و اساسی ندارند.

پدر نادر طالب‌زاده، منصور اردوبادی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش و از نزدیکان شاه است که از اوایل دهه ۱۳۴۰ از ارتش کنار گذاشته شده. در برخی منابع، از جمله خاطرات اردشیر زاهدی از نقش او در وقایع ۲۸ مرداد صحبت شده که نادر طالب‌زاده آنها را تکذیب کرده است. تاکنون کسی درباره یهودی بودن او حرفی نزده است.

مادر نادر طالب‌زاده، سیده وحیدالملوک امیرشرفی است. در تصاویر خانوادگی اسم او «ماری» است، اما او به طور قطع در یک خانواده ایرانی و اسما مسلمان به دنیا آمده. از صد سال پیش تا کنون تصاویر و اطلاعات پراکنده‌ای درباره خانواده امیرشرفی در دست است. تاکنون هیچ صحبتی از تبار یهودی این خانواده نشده.

نام کامل پدربزرگ مادری نادر طالب‌زاده، «میرمحمد حسن امیرشرفی بدر» است. او یکی از رجال سیاسی در زمان پهلوی بوده و مدتی در خارج از ایران اقامت داشته است. در برخی اسناد تاریخی او عضو «باشگاه فراماسونری رازی» و «یکی از مهره‌های حساس وابسته به جناح انگلیسی دستگاه حاکمه ایران» معرفی شده.

ناصر طالب‌زاده در آمریکا پزشک بود. او نام خود را به «نوا مک‌کی» تغییر داد که به گمان برخی یک اسم یهودی و نشانه‌ای از یهودی بودن خانواده طالب‌زاده است. نام نوا ریشه عبری دارد، اما این نام در میان مسیحیان و افراد غیر یهودی نیز رواج دارد.

نوامک‌کی (ناصر طالب‌زاده) به ۱۳ سال پیش در گذشت. آگهی مجلس ترحیم او به عنوان یکی از اسناد یهودی بودن خانواده اردوبادی مطرح شده. گفته شده مراسم یادبود او در یک مرکز یهودی برگزار شده، در حالی که آدرس درج شده در آگهی ترحیم یک کلیسای پروتستان است.

گفته شده،«کیم ساپونار» همسر برادر نادر طالب‌زاده یهودی است و نام فرزندان او هم یهودی است. در مورد مذهب همسر او اطلاع قطعی در دست نیست، اما نام یکی از فرزندان او (زاکاری) ریشه عبری و نام دیگری (زاریا) ریشه عربی دارد.

نینی اردوبادی خواهر نادر طالب‌زاده است، نام همسر او هم آنتونی چیس است که به عنوان یک هنرمند در نیویورک فعالیت می‌کند. تا آنجایی که ما گشتیم نه در شبکه‌های اجتماعی و نه در وب‌سایت‌ها اشاره‌ای به یهودی بودن شوهر خواهر نادر طالب‌زاده نشده است.

گفته شده شوهرخواهر طالب‌زاده یکی از اعضای خانواده سرشناس چیس است. حتی درباره ارتباط او با خانواده روتشیلد هم مطالبی گفته شده که پایه و اساسی ندارند. طرفداران تئوری توطئه ادعاهای عجیب و غریب زیادی درباره خانواده روتشیلد مطرح می‌کنند.

با این اوصاف فکت‌نامه ادعاهایی را که تاکنون درباره «یهودی بودن خانواده نادر طالب‌زاده» مطرح شده، غیرمستند و بی‌اساس می‌داند و به آن نشان «نادرست» می‌دهد.
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8