• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


فارکس چیست؟ هرآنچه باید از فارکس بدانید


مغالطه سنت گریزی / مغالطه ناشی از یک پیشفرض نادرست
دستگاه ها و درایورها و مدیریت آن ها
htaccess برای ثبت .www در سایت + دریافت فایل رایگان
آیا می دانید پروکسی چیست؟
پراکسی سرور چیست و انواع آن چگونه است ؟ و چگونه فعال کنیم
آموزش چگونه گناه نکنیم سخنرانی صوتی کامل
کبد انسان چگونه کار میکند؟
دانلود کل مجموعه ی کامل فیلم Transformers تبدیل شوندگان
مادلین آلبرایت به خاطر نقش آمریکا در «کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲» عذرخواهی نکرده است
چرا نمی توانم به شبکه متصل شوم؟
خواص شگفت انگيز و بی نظیر و باور نکردنی آب هويج!
مواضع گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری
مشخصات ظاهری جنیان
آشنایی با خواص دارویی درمانی و مضرات سیب زمینی
عبدالناصر همتی: من ریشه فساد را در بانک مرکزی خشکاندم + بررسی ادعا
چه افرادی هوش بالاتری دارند دو نوع شخصیت که هوش بالاتری دارند
متن توهین امیر تتلو به امام حسین + متن کامل توهین و فحاشی
دانلود رایگان فیلم ساعت 5 عصر
سرمایه‌گذار حرفه‌ای در بازار سرمایه کیست؟!
28 پرسش و پاسخ درباره امامت از دیدگاه پیامبر
فارکس چیست؟ هرآنچه باید از فارکس بدانید
Download Search ysef چهارشنبه 23 فروردين 1402 بازدید: 480
فارکس چیست؟ هرآنچه باید از فارکس بدانید

فارکس چیست؟ هرآنچه باید از فارکس بدانید

بازار ارز که با عنوان فارکس یا FX نیز شناخته می‌شود، یک بازار جهانی برای مبادله ارزهای خارجی است. به دلیل گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی، بازار فارکس بزرگ‌ترین و نقدشونده‌ترین بازار دارایی جهان است. در این مقاله قصد داریم راجع به سوال فارکس چیست؟ بررسی دقیق تری انجام دهیم.


بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس محل معامله ارزها است. ارزها اساس انجام سرمایه‌گذاری و تجارت  بین المللی برای معاملات جهانی است. برای مثال اگر در ایران زندگی می‌کنید و می‌خواهید از فرانسه پنیر بخرید، شما یا شرکتی که از آن پنیر می‌خرید باید پول پنیر را به یورو به فرانسوی‌ها بپردازید. درواقع واردکننده ایرانی باید ارزش معادل ریال ایران را به یورو مبادله کند. بازار فارکس 24 ساعته و در پنج روز و نیم هفته باز است و ارزها در سراسر جهان در مراکز مالی مهم معامله می‌شوند. فرانکفورت، هنگ کنگ، لندن، نیویورک، پاریس، سنگاپور، سیدنی، توکیو و زوریخ مهم‌ترین مراکز معاملات هستند. تقریبا در هر منطقه یک مرکز برای ترید در فارکس وجود دارد که وقتی روز معاملاتی آمریکا یه پایان می‌رسد، بازار فارکس دوباره در توکیو و هنگ کنگ آغاز می‌شود. بنابراین بازار فارکس می‌تواند در هر زمان از روز بسیار فعال باشد و قیمت‌ها دائم در حال تغییر باشند.

مروری بر بازار های فارکس

در پاسخ به سوال بازار فارکس چیست؟ باید گفت بازار فارکس تنها بازار معاملاتی واقعاً مستمر و بدون توقف در جهان است. در گذشته این بازار تحت سلطه شرکت‌های نهادی و بانک‌های بزرگ بود که به نمایندگی از مشتریان کار می‌کردند. اما در سال‌های اخیر عمده این بازار خرده‌فروشی شده است و تریدرها و سرمایه‌گذاران با اندازه‌های مختلف در آن کار می‌کنند. یکی از جنبه‌های جالب بازار فارکس جهانی این است که هیچ ساختمان فیزیکی وجود ندارد که به عنوان مکان معاملاتی برای بازارها استفاده شود. در عوض از طریق پایانه‌های تجاری و شبکه‌های کامپیوتری ایجاد می‌شود.

سه نوع بازار فارکس چیست؟



بازار اسپات فارکس چیست؟

بازار اسپات جایی است که ارزها بر اساس قیمت معاملاتی آن‌ها خرید و فروش می‌شوند. این قیمت توسط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. نرخ آن بر اساس عوامل متعددی از جمله مظنه بهره‎ فعلی، عملکرد اقتصادی، موقعیت‌های سیاسی جاری (چه در سطح کشوری، چه در سطح بین‌المللی) و انتظار از عملکرد یک ارز در برابر ارز دیگر در آینده نزدیک محاسبه می‌شود. اگرچه بازار اسپات معمولاً به عنوان بازاری شناخته می‌شود که با تسویه معاملات در آن حداکثر دو روز طول می‌کشد.

بازار فوروارد فارکس چیست؟

قرارداد فوروارد یک قرارداد خصوصی بین دو طرف برای خرید ارز در تاریخ مشخصی در آینده و با قیمت از پیش تعیین شده در بازارهای فرابورس (OTC markets) است. برخلاف بازار اسپات، در بازار فوروارد فارکس ارزهای واقعی را معامله نمی‌کنند. این دلایل باعث می‌شود قیمت‌گذاری فوروارد فارکس با بازار اسپات متفاوت باشد.

 بازار فیوچر فارکس چیست؟

قرارداد فیوچر یک توافق استاندارد بین دو طرف برای مبادله ارز در تاریخی در آینده و با قیمت از پیش تعیین شده است. قراردادهای فیوچر دارای جزئیات خاصی هستند، از جمله تعداد واحدهای مورد معامله، تاریخ تحویل و تسویه حساب، و حداقل افزایش قیمت. صرافی به عنوان طرف مقابل تریدر عمل می‌کند و خدمات ترخیص و تسویه حساب را انجام می‌دهد.


لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8