• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


فلسفه‌ی خودکشی / تبیین خودکشی از دید روانشناسی تکاملی


زندگی و آثار ماندگار ابوالمکارم مجیرالدین بیلقانی
درد قفسه سینه‌ای که قلب نیست؛ راز اسپاسم مری
۲ رویکرد نوآورانه برای جست‌وجوی یخ در ماه
همه چیز در مورد اپرپیتانت؛ موارد مصرف، عوارض جانبی و تداخلات دارویی
رد معجزات قرآن | نقد اسلام نقد دین و قرآن
تصاویر جذاب و دیدنی امروز؛ از زانو زدن آقای نخست وزیر تا کارتن خواب واتیکان
راههای داشتن موهای ابریشمی و درخشان در تابستان
درون آسمان‌خراش پوینت سیتی: دنیایی پر از راز و شگفتی
تصحیح کردن کودک در جمع درست است یا خیر؟
ثبت یا درج آدرس .www در پیش از پسوند نام دامنه سایت
ناسا گذر دقیق زمان را در ماه محاسبه کرد
رازهای پنهان تورم جوانه‌های چشایی: علل و راه‌های درمان
اتحادیه اروپا: در دور بعدی مذاکرات برجام به توافق خواهیم رسید
طرز تهیه شاکشوکا غذای پرطرفدار آفریقایی
حکایت های گلستان سعدی در باب تربیت
آناتومی شریان های انسان + عکس تمام رنگی و شفاف
استفاده از سیاه‌چاله‌ها به عنوان باتری
ویژگی های ایمنی که باید هنگام خرید خودروی جدید در نظر بگیرید
GIF انیمیشن موتورهاى درون سوز و اعضای داخلی و فیزیکی آن
جدید ترین زمر یا کد تقلب بازی GTA6 برای PS2
فلسفه‌ی خودکشی / تبیین خودکشی از دید روانشناسی تکاملی
Download Search Suicide دوشنبه 13 شهريور 1402 بازدید: 1990
فلسفه‌ی خودکشی / تبیین خودکشی از دید روانشناسی تکاملی

فلسفه‌ی خودکشی / تبیین خودکشی از دید روانشناسی تکاملی

دیوید باس می‌گه وقتی شخصی حس کرد - و احتمال داشت که جفتی گیرش نمیاد و راه تکثیر ژنهاش مسدوده  فورا به لقاء الله بپیونده که دیگر خویشاوندان‌ش (خواهر و برادر و عموزادگان) ، منابع بیشتری در اختیارشون  قرار بگیره


#دیوید_باس می‌گه
فلسفه‌ی خودکشی / تبیین خودکشی از دید روانشناسی تکاملی اینه که :

وقتی شخصی حس کرد - و احتمال داشت که- جفتی گیرش نمیاد و راه تکثیر ژنهاش مسدوده  فورا به لقاء الله بپیونده که
دیگر خویشاوندان‌ش ( خواهر و برادر و عموزادگان و... ) ، منابع بیشتری در اختیارشون  قرار بگیره

یعنی ژن خودکشی / باین شکل
در خدمت بقای خودشه که یکی از اونایی که حامل ژنه ولی امکان تکثیر نداره ، نباشه تا بقیه حاملان ژن امکان زاد و ولد بیشتری داشته باشند.

بنظر می‌رسه این فرضیه ،  حداقل در موارد زیادی ، بخوبی موضوع خودکشی تبیین می‌شه

دیدید مثلا فیلم رابطه یه دختر تو یه جامعه سنتی پخش می‌شه دختره فورا و چه بسا به فجیع ترین شکل خودشو می کشه ؟!
چرا؟
چون ناخودآگاه از یافتن جفت نا امیده.
تو جوامع قبیله گی دختری که مشخص شده حتی یک بار رابطه داشته ، شانسی برای ازدواج نداره .

خیلی از خودکشی های پسرها هم بوضوح به نا امیدی از یافتن جفت و توان وفادار نگهداشتن ‌ش مربوطه.

مکانیسم های انتخاب طبیعی برای بقای ژن خیلی بیرحمانه ست .
نه ؟!

من و شما باید تو قوم و قبیله جفتی پیدا کنیم که عمل لقاح انجام بشه و احتمالا تو اون فرایند یه جهش ژنی اتفاق بیفته بلکه اون جهش به حال گونه انسان خردمند مفید باشه .


ولی تا بهر علت ، این احتمال پیدا شد که ممکنه جفتی پیدا نشه برامون ، باید بمیریم ( احتمال مرگمون به سرعت میره بالا ، اونم به دست خودمون ) که
چه خبره دو تا قرص نون بیشتر در اختیار پسر عمو و دخترخاله مون قرار بگیره

نکته:
سخت افزار و بخش های زیادی از نرم افزار ذهن و روان ما در دوران قبیله گی سیر می کنه .

#روانشناسی_تکاملی
#درباره_خودکشی
#فلسفه_زندگی
#زندگی_قبیله_گی
#تطور_انواع

جهان و تأملات فیله‌سوف
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8