• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


چرا بجای وحدت بسمت جدایی رفته‌ایم؟


ربات‌هایی که تغییر شکل می‌دهند
شرایط جدید واردات خودرو؛ الزام خرید گواهی اسقاط
بیوگرافی سام نوری؛ مروری بر زندگی و فعالیت‌های هنری بازیگر ایرانی
تصاویر جذاب و دیدنی امروز؛ از جزیره یمنی تا جشن فارغ التحصیلی دانشجویان اخراجی آمریکا
بیوگرافی ایرج پزشک‌زاد: آفریننده دایی‌جان ناپلئون و استاد طنز ایرانی
روانشناسی رنگ قهوه‌ای
حکم خوردن سحری بعد از اذان صبح
سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت
دانلود مجموعه کامل سریال امام رضا (ع) با کیفیت بالا و پایین
روز معمار: گرامیداشت ذهن‌های خلاق در عرصه معماری
رضا نیازمند پدر صنعت نوین ایران دهه چهل که بود؟
چرا غدد لنفاوی کشاله ران متورم می‌شوند؟ رازهای پنهان بدن!
نحو جست و جو در ویندوز و پوشه ها
همه چیز را درباره کبد بدانید
خواص دارویی و درمانی زنجبیل و خواص شیمیایی و فیزیکی زنجبیل
ثبت یا درج آدرس .www در پیش از پسوند نام دامنه سایت
تایید اصالت شهاب‌ سنگ کشف شده در اصفهان
تراشه کوانتومی گوگل جایگزین رایانه‌های امروزی می‌شود؟
توسعه مهارت‌های تفکر و حل مسئله در کودکان: راهنمایی برای والدین و معلمان
راه‌های برقراری ارتباط سالم در رابطه
چرا بجای وحدت بسمت جدایی رفته‌ایم؟
Download Search zibaklam جمعه 14 آبان 1400 بازدید: 607
چرا بجای وحدت بسمت جدایی رفته‌ایم؟

چرا بجای وحدت بسمت جدایی رفته‌ایم؟

شب جمعه ۲۹مهردر رومِ "حزب ملت ایران" شاخه نجف آباد اصفهان، ازساعت ۸ تا پاسی ازنیمه شب، نشستی بمناسبت "هفته وحدت" برگزارگردید. بیش از ۱۰ تن ازجمله سرکارخانم آذرمنصوری و حجت‌الاسلام احمدمنتظری درخصوص اهمیت وضرورت وحدت میان مسلمین صحبت کردند


اینکه بنیانگذارِ ایده هفته وحدت، مرحوم آیت الله منتظری بودند وتاکید ایشان برروی وحدت وگام‌هایی که خودشان دراین راستا برمیدارند. به مُدارای پررنگِ آن مرحوم درقبال مذاهبِ دیگر، حتی بهایی‌ها اشاره داشتند. درعین حال جملگی هم ابراز تاسف کردند که این آرزوی آقای منتظری تحقق پیدا نکرده.

نوبت بمن که رسید کل موضوع وحدت میان شیعه وسنی درایران را اساساً بزیرسوال بردم. پرسیدم این "باید" که شما برای وحدت میان شیعه وسنی قائل هستید را ازکجا آورده‌اید؟ چرا اینقدراصراردارید که وحدت میان شیعه و سنی لازم است؟اگراین وحدت لازم میبود یقینا ظرف این ۴۳سال نظام گامهایی برمیداشت. امّا بجزشعارو سخنرانی بمناسبتِ هفته وحدت هیچ گام دیگری برنداشته. فی الواقع شکاف میان شیعه وسنی بعد ازانقلاب خیلی بیشترهم شده.

تبعیض وفشارعلیه اقلیتهایِ قومی ودینی همواره نتیجه عکس میدهد. نه تنها باعث دورشدن آنان ازهویت‌شان نمیشودبلکه برعکس، هویت دینی یا قومی شان را برایشان پررنگ تر هم میسازد.پدیده‌ای که درخصوص تمامی اقلیتهای قومی ودینی درایران بعدازانقلاب اتفاق افتاده.ما نه تنها بسمت وحدت نرفته‌ایم بلکه برعکس، ازکردها، اعراب و آذری‌ها گرفته تا اهل سنت، بهایی‌ها وحتی دراویش گنابادی، نسبت به هویتِ قومی یا دینی‌شان به نسبت ۴۳سال پیش متعصب تر و پایبندتر هم شده‌اند.

انتظار مدارا از اقلیت‌های دینی در قبال نظامی که باورهای خود را حقیقت مطلق و مطلق حقیقت می پندارد و چندان احترامی برای باورهای سایرمذاهب قائل نیست، چقدر توقع وانتظار واقع بینانه‌ایی میتواند باشد؟ نظامی که حقوق مدنی چندانی برای مخالفین، منتقدین و ناراضیان سیاسی اش قائل نیست، چگونه ممکن است برای باورهای دینی که از اساس با اعتقادات آنان در تعارض میباشد ارزش و احترامی قائل باشد؟ ازنظامی که کسرقابل توجه ایی ازمخالفین و منتقدین سیاسی‌اش را از ابتدایی‌ترین حقوق سیاسی‌شان که حق شرکت در انتخابات میباشد محروم میسازد، چگونه میتوان انتظار داشت که به آراء و اندیشه های دینی دیگران احترام بگذارد؟

لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8