• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


حکم فقهی انجام دادن لقاح مصنوعی (مقاله کامل) از خامنه ای


روش های اصلاح چوب و نگهداری از چوب در مکان های بسته و باز
جلوگیری از واردات یعنی کالایِ بی‌کیفیت و گرانقیمتِ ساختِ داخل مصرف کردن
آناتومی شریان های انسان + عکس تمام رنگی و شفاف
تورم تولید کننده چیست/روند نزولی و صعودی آن به چه معناست
تاريخچه اندازه گيري زمان و ابزار های اندازه گیری
اطلاعات انواع چوب و خواص فیزیکی و شیمیایی چوب ها
انیمیشن GIF موتور های درون سوز
مشخصات ظاهری جنیان
7 نکته اصلی در سئو عنوان صفحه
کاربرد فيزيك در پيشبرد فناوري امروز
رشد واقعی صادرات غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟‌
داستان بازی GTA5 فارسی ❶نقد و بررسی کامل بازی GTA5 فارسی
تحقیق درمورد مغز انسان تحقیق درسی آناتومی مغز انسان+تصویر و عکس
مدیریت ایرانی و جوان گرایی از شعار تا عمل
اصولگرایان به هيچ اصولي پايبند نيستند حتي به قانون
آیا انتقاد از ولایت فقیه جرم است؟
چگونگی آسیب رساندن کرفس به جنین و سقط جنین
انیمیشن ساختار موتور موشک ها ، هواپیما ، جت ها و طیاره ها GIF
خواص ضرر فواید سیب زمینی، کامل ترین تحقیق در مورد سیب زمینی
خواص فندق، خواص دارویی فندق، فواید فندق | فندق و اسهال
حکم فقهی انجام دادن لقاح مصنوعی (مقاله کامل) از خامنه ای (رساله خامنه ای)
Download Book Leghah Masnioei سه شنبه 20 خرداد 1399 بازدید: 1232
حکم فقهی انجام دادن لقاح مصنوعی (مقاله کامل)

حکم فقهی انجام دادن لقاح مصنوعی (مقاله کامل)

حکم فقهی انجام دادن لقاح مصنوعی در داخل و خارج رحم (مقاله کامل) احکام لقاح مصنوعی در مهبل لقاح تخمک گذاری در خارج رحم مهبل زنان احکام و حکم در رساله حکم فقهی انجام دادن لقاح مصنوعی (مقاله کامل) از مرجع خامنه ای رساله مرجع تقلید خامنه ای حکم فقهی انجام دادن لقاح مصنوعی (مقاله کامل) رساله مرجع تقلید خامنه ای از مرجع تقلید خامنه ای



تلقيح مصنوعى

س 1272: الف ـ آيا لقاح آزمايشگاهى در صورتى که اسپرم و تخمک از زن و شوهر شرعى باشد، جايز است؟
پ ـ بر فرض جواز، آيا جايز است اين کار توسط پزشکان اجنبى صورت بگيرد؟ و آيا فرزندى که از اين طريق به دنيا مى‏آيد ملحق به زن و شوهرى است که صاحب اسپرم و تخمک هستند؟
ج ـ بر فرض که عمل مذکور فى‌نفسه جايز نباشد، آيا موردى که نجات زندگى زناشويى متوقف بر آن باشد، از حکم عدم جواز استثنا مى‏شود؟
ج: الف ـ عمل مذکور فى‏نفسه اشکال ندارد ولى واجب است از مقدمات حرام مانند لمس و نظر اجتناب شود.

پ ـ کودکى که از اين طريق متولد مى‏شود ملحق به زن و شوهرى است که صاحب اسپرم و تخمک هستند.
ج ـ گفته شد که عمل مذکور فى‌نفسه جايز است.

س 1273: گاهى بعضى از زوج‏ها به علت عدم تخمک گذارى در زن که وجود آن براى عمل لقاح ضرورى است، مجبور به جدايى شده و يا به علت عدم امکان درمان بيمارى و بچه‏دار نشدن، با مشکلات زناشويى و روحى مواجه مى‏شوند، آيا در اين صورت جايز است که به روش علمى از تخمک‏گذارى زن ديگرى براى انجام عمل لقاح با نطفه شوهر در خارج از رحم استفاده شود و سپس نطفه لقاح يافته به رحم آن زن منتقل گردد؟
ج ـ عمل مذکور هرچند فى‏نفسه اشکال ندارد ولى کودکى که از اين طريق متولد مى‏شود ملحق به صاحب نطفه و تخمک بوده و الحاق آن به زنى که صاحب رحم است مشکل مى‏باشد لذا بايد نسبت به احکام شرعى مربوط به نسب، احتياط رعايت شود.

س 1274: اگر نطفه از شوهر گرفته شود و بعد از وفات او با تخمک همسرش لقاح شده و سپس به رحم او منتقل شود، اولاً آيا اين عمل شرعاً جايز است؟ ثانياً آيا کودکى که متولد مى‏شود فرزند آن مرد است و از نظر شرعى به او ملحق مى‏شود؟ و ثالثاً آيا فرزندى که به دنيا مى‏آيد از صاحب نطفه ارث مى‏برد؟
ج: عمل مذکور فى‏نفسه اشکال ندارد و کودک به صاحب تخمک و رحم ملحق مى‏شود و الحاق آن به صاحب نطفه هم بعيد نيست ولى از او ارث نمى‏برد.

س 1275: آيا تلقيح نطفه مردى اجنبى به همسر مردى که بچه‏دار نمى‏شود، از طريق قراردادن نطفه در رحم او جايز است؟
ج: تلقيح زن از طريق نطفه مرد اجنبى فى‏نفسه اشکال ندارد ولى بايد از مقدمات حرام از قبيل نگاه و لمس حرام و غير آنها اجتناب شود و به هر حال در صورتى که با اين روش کودکى به دنيا بيايد، ملحق به شوهر آن زن نمى‏شود بلکه ملحق به صاحب نطفه و به زنى است که صاحب رحم و تخمک است.

س 1276: اگر زن شوهردارى به علت يائسگى يا غير آن تخمک‏گذارى نکند، آيا جايز است تخمکى از زن دوم شوهرش بعد از تلقيح با نطفه شوهر به رحم او منتقل شود؟ و آيا در اين مورد تفاوتى هست بين اينکه او يا زن دوم همسر دائم باشند يا موقت؟
2 ـ کداميک از دو زن مادر کودک خواهند بود؟ صاحب تخمک يا صاحب رحم؟
3 ـ آيا اين عمل در صورتى که نياز به تخمک همسر ديگر به خاطر ضعف تخمک زن صاحب رحم باشد به حدّى که در صورت لقاح نطفه شوهر با آن، خوف اين وجود داشته باشد که کودک معيوب متولد شود، نيز جايز است؟

1 ـ اصل عمل مذکور شرعاً مانعى ندارد و در اين حکم، فرقى نيست بين اينکه نکاح آنان دائم باشد يا منقطع و يا يکى دائم باشد و يکى منقطع.
2 ـ کودک ملحق به صاحب اسپرم و تخمک است و الحاق او به صاحب رحم هم، مشکل است، بنا بر اين بايد در ترتيب آثار نسب، نسبت به وى احتياط مراعات شود.
3 ـ اين کار فى‏نفسه جايز است.



س 1277: آيا در صورتهاى زير تلقيح زن با نطفه شوهرش که از دنيا رفته، جايز است؟
الف ـ بعد از وفات شوهر ولى قبل از انقضاى عدّة
پ ـ بعد از وفات او و بعد از انقضاى عدّة

ج ـ اگر آن زن بعد از فوت شوهرش با مرد ديگرى ازدواج نمايد، آيا جايز است خود را با نطفه شوهر اولش تلقيح کند؟ و آيا در صورت فوت شوهر دوم، جايز است خود را با نطقه شوهر اولش بارور کند؟
اين عمل فى‏نفسه اشکال ندارد و فرقى نمى‏کند که قبل از انقضاى عدّة باشد يا بعد از آن و همچنين فرقى نيست بين اينکه ازدواج کرده باشد ياخير، و در صورت ازدواج هم فرقى نمى‏کند که لقاح با نطفه شوهر اولش بعد از وفات شوهر دومش باشد يا در حال حيات او، ولى اگر شوهر دوم او زنده باشد بايد اين کار با اجازه و اذن او صورت بگيرد.

س 1278: امروزه مى‏توان تخمک‏هايى را که در خارج از رحم بارور شده‏اند در مکان‌هاى مخصوصى به‌طور زنده نگهدارى کرد و در صورت نياز آنها را در رحم صاحب تخمک قرار داد، آيا اين کار جايز است؟
ج: اين عمل فى‏نفسه اشکال ندارد.
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8