تاثیر متا دیسکریپشن و برندسازی و نرخ کلیک
بررسی ها نشان می دهد متا دیسکریپشن و برندسازی بیشترین تاثیر را روی نرخ کلیک دارند.
طبق نظرسنجی انجام شده توسط کارشناسان مشهور سئو و
وبمستری اثبات شده که علاوه بر نام تجاری و عنوان صفحه، متا دیسکریپشن (Meta Description) همچنان بیشترین تاثیر را روی نرخ کلیک کاربران در صفحه نتایج جستجو دارد. دو سوم از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتهاند که تبلیغات بیشتر باعث میشود آنها کمتر از گوگل استفاده کنند و اکثریت موافقند که گوگل با افزودن Featured Snippets و دیگر ویژگی های صفحه نتایج جستجو پیشرفت کرده است.
بیشترین تاثیر در نرخ کلیک. در پاسخ به این سوال که کدام عامل بیشترین تاثیر را بر تصمیم شما برای کلیک روی نتایج دارد، 62.9 درصد از شرکت کنندگان دیسکریپشن (توضیحات)، 24.2 درصد نام تجاری (برند) و 13 درصد عنوان مطلب را انتخاب کرده اند. با این حال، یافته های متنقاضی نشان می دهد که 55.1 درصد از شرکت کنندگان فقط روی برندهایی که می شناسند کلیک می کنند.
کاربران می گویند که جستجوی نتایج پیشرفت کرده است. اکثریت (55.5%) شرکت کنندگان گفته اند که وضعیت فعلی (نظرسنجی در 2020 انجام شده) نتایج فعلی جستجوی گوگل را نسبت به اوایل سال 2019 ترجیح می دهند. همچنین نسبت مشابهی (55.5%) می گویند که افزودن Featured Snippets و سایر ویژگی ها باعث بهبود صفحۀ نتایج جستجو شده است.
آیا تبلیغات بیشتر باعث ریزش کاربران می شود؟ دو سوم (66.7%) از شرکت کنندگان گفته اند که گوگل با افزودن تبلیغات بیشتر در نتایج جستجو باعث می شود که آنها کمتر از گوگل استفاده کنند. به نظر می رسد که این یافته با تحقیقات منتشر شده در دسامبر سال 2018، که 75 درصد پاسخ دهندگان گفته بودند تبلیغات باعث راحتی در یافتن اطلاعات می شود، مغایرت دارد.
نزدیک به 67 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی، با این امر مخالف هستند که شرکتها قادر باشند تبلیغات را بر اساس جستجوی برندهای دیگر شرکت ها انجام دهند. این یافته با نتایج سوال قبلی که اکثر کاربران فقط روی برندهای آشنا کلیک می کنند، مطابقت دارد.
چرا اهمیت می دهیم. بر اساس این نظر سنجی، به رسمیت شناختن برند دومین تاثیر گذاری بر روی نرخ کلیک است و این امر برای برخی کاربران تعیین کننده است. گسترش آگاهی از نام تجاری (برند) را باید در تلاشهای سئوی خود بگنجانید تا بازدید کننده جمع کنید و دیده شوید.
همچنین، این نظرسنجی اهمیت نوشتن توضیحات تاثیرگذار و گیرا را نشان می دهد. مدیران سایت و سئو باید مطمئن شوند که توضیحات آنها با هدف جستجو مطابق است، چون اگر گوگل متوجه شود که توضیحات دقیقتری مستقیماً در محتوای شما وجود دارد، از دیسکریپشن شما استفاده نخواهد کرد.
اگر مصرف کنندگان ترجیح دهند که از صفحه نتایج جستجوی مدرن و ویژگی های متعددش استفاده کنند، برندها مجبور به انطباق هستند. یکی از روش های دیده شدن، طراحی محتوا با نتایج غنی است.
ممکن است کاربران با وجود صفحات غیررایگان و پرداختیِ بیشتر در لیست نتایج مخالف باشند، اما اکوسیستم گوگل بر اساس فاکتورهای کششی است و احتمالاً افزودن تبلیغات بیشتر عامل فشار مناسبی برای تغییر رفتار کاربران نیست.
نتیجه گیری:
همچنان استفاده از متادسکریپشن را جدی بگیرید و متنی خوب و جذاب برای آن بنویسید و از خالی گذاشتن یا کپی بخشی از متن محتوا برای دسکریپشن خودداری کنید.
منبع: وبمستر دات کام | کیومرث محتشمی