علت کاهش رنکینگ وب سایت در گوگل : اخیرا رنکینگ صفحه تان کاهش یافته است؟ پیش از انجام هرکاری، باید دلیل این مسئله را بیابید. هرچه سریع تر دلیل این مسئله را بیابید، بهتر می توانید این مشکل کاهش رنکینگ را حل کنید.
پنج علت وجود دارد که نشان می دهد چرا صفحات وب تان نسبت به قبل کاسته شده است:
دلیل 1: وب سایت تان تغییر کرده است
اکثر وب مسترها بطور منظم صفحات وب شان را بروز می کنند. تا زمانیکه این تغییر از سوی مستر سایت کم باشد، تاثیر زیادی بر روی رنکینگ تان بر جای نخواهد گذاشت. با این وجود اگر صفحات وب تان را مجداطراحی کنید و یا صفحه ای را برای موضوع متفاوتی بهینه سازید در آن صورت موتورهای جستجوگر رنکینگ های موتور جستجوگرتان را مجددا محاسبه خواهند کرد.
بسیاری از وب مسترها معتقدند گوگل برای صفحات وب تغییرکرده فیلتر دارد. اگر صفحات وب تان را تغییر دهید، گوگل به طور موقت رنکینگ وب سایت تان را پایین می آورد تا مطمئن شود آنها را اسپم نمی کنید.
راه حل:
اگر صفحات وبی دارید که دارای رنکینگ های بالایی بر روی گوگل و برای واژگان کلیدی هستند، تنها این صفحات را با دقت بسیار بالا تغییر دهید. مطمئن شوید اکثر صفحات وب سایت تان متناسب با موضوع سایت تان باشد. این تناسب با موضوع به مهمی تناسب با واژه کلیدی خاص است.
دلیل 2: لینک های وب سایت تان مشکل دارند.
اگر وب سایتی قدیمی دارید که ساختار لینک آن رشد کرده است، غیرمحتمل نیست که رنکینگ های سایت تان بخاطر تغییر لینک کاهش یابد.
اگر لینک های سایت تان عمدتا لینک های پولی هستند و یا بطورخودکار ایجاد شده اند این احتمال وجود دارد که وب سایت تان توسط گوگل جریمه شود و تغییرات ناگهانی در ساختار لینک وب سایت باعث مشکوک شدن وب سایت تان می شود.
راه حل: اگر همچنان از ابزارهای طراحی سایت و خدمات ساخت لینک مشکوک استفاده می کنید، سریعا آن را متوقف کنید. لینک هایی که به وب سایت تان اشاره دارند باید برای بازدیدکنندگان سایت تان و موتورهای جستجوگر قابل درک باشند.اگر برای لینک هایی که به وب سایت تان اشاره دارند کار نکنید در آنصورت وب سایت تان جایگزین وب سایت هایی با ساختارلینک بهتر می شود.
دلیل 3: تغییر در وب سایت های رقابت کنندگان تان
هر فردی می خواهد در اولین صفحه جستجوی گوگل قرار بگیرد. بنا به همین دلیل، طبیعی است که دیگر وب سایت ها نسبت به شما بهتر شاخص بندی و فهرست گذاری شوند مخصوصا اگر بر روی صفحات وب تان کار نکنید.
بسیاری از وب سایت ها همان موضوعی که شما مدنظرتان است را هدف قرار می دهند. اگر دیگر وب سایت ها لینک و محتوای بهتری نسبت به شما داشته باشند طبیعی خواهد بود که این سایت ها رنکینگ بهتری دریافت کنند.
راه حل: باید محتوای بهتری را برای رقابت کنندگان تان ارائه دهید. تضمین کنید وب سایتی را ارائه می دهید که مرتبط با موضوع وب سایت تان بوده و اینکه نسبت به رقابت کنندگان تان از لینک های بهتری برخوردار هستید.
دلیل4: صفحات اسپم
موتورهای جستجوگر علاقه ای به اسپم ندارند. اگر موتورهای جستجوگر متوجه شوند ازمتن مخفی، صفحات درگاه و دیگر تکنیک های اسپم بر روی وب تان استفاده می کنید این احتمال بسیار وجود دارد که وب سایت تان جریمه شود.
راه حل:
سعی نکنید گوگل را دور بزنید. اگر می خواهید تجارت تان پا برجا بماند، این کار ارزشش را ندارد. تمامی اجزاهای اسپم را از صفحات وب تان بردارید. جریمه نشدن وب سایت تان بدان معنانیست که موتورهای جستجوگر اجزا های اسپم را در آینده نزدیک نمی یابند.
دلیل5:مشکلات فنی
سرور وب تان می تواند دلیل کاهش رنکینگ تان باشد. اگر در حین دسترسی موتورجستجوگر به وب سایت تان ، رنکینگ وب سایت تان پایین آمد، در آن صورت موتورها بخاطر نشناختن صفحات تان نمی توانند رنکینگ بالایی را به شمابدهند.
برخی وب سایت ها صفحات وب صحیح را در وب برازر web browser به نمایش می گذارند اما سرور کد اشتباهی را باز می گرداند. در این صورت، موتورهای جستجوگر صفحات وب تان راشاخص گذاری نمی کنند.
راه حل:مطمئن شوید وب سایت تان بر روی سروری قابل اعتماد میزبانی می شود. اگر مشکلات فنی بر روی صفحات وب تان وجود داشته باشد که منجر به ایجاد مشکلاتی در رنکیگ شود، ابزار ممیزی وب سایت در وب سایت های ابزارهای سئو شما را مطلع خواهدنمود.
تقریبا تمامی مالکین وب سایت دیربا زود کاهش چشمگیر رنکینگ راتجربه خواهند کرد. اگراین اتفاق افتاد نگران نشوید. دلیل یابی کنید و آن راحل کنید.همچنین در طراحی سایت و بهینه سازی سایت خود نهایت حساسیت را بکار ببرید.