محمدبن سيرين گويد: پيشاني در خواب، قدر و جاه است. زيرا كه موضع سجده باريتعالي است و بعضي گويند پيشاني، دليل بر فرزند است كه از اهل بيت او توانگر شود. اگر بيند بر پيشاني او نشاني بود، دليل كه خداوندش در پاك ديني و پرهيزكاري مشهور شود. اگر بيند كسي زخمي بر پيشاني او زد و خون روان شد، دليل كه قدر و جاهش زياده شود. اگر بيند پيشاني او كوچك شد، تاويلش به خلاف اين است. اگر ديد كه پيشاني او را حال خود بگشت، دليل كه زياني به وي رسد. اگر ديد بر پيشاني او مو رسته است، دليل كه وام دار شود. اگر ديد آن موي سرخ يا سفيد است، دليل كه وامش از جهت عيال است. اگر بيند پيشاني او آماس داشت، دليل كه مالش زياده شود. اگر ديد از پيشاني او مار يا كژدم يا چيزي ديگر بيرون آمد، دليل كه او را الم و رنج رسد. جابر مغربي گويد: اگر كسي ديد بر پيشاني يك چشم داشت، دليل كه به كار كدخدائي خود پندار شود. اگر ديد در پيشاني چشمهاي بسيار داشت، همين دليل كند، كه او را مصالح خود پنداري تمام است. اگر ديد بر پيشاني وي خطي سبز نوشته است، دليل كه او فرزندي آيد عالم و پارسا. اگر ديد بر پيشاني او آيه رحمت نوشته است، دليل كه عاقبت را محمود كند و مرگ او بر شهادت است. اگر بيند بر پيشاني او آيه عذاب نوشته است، دليل كه عاقبتش محمود نباشد و تاويلش به خلاف اين است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن پيشاني در خواب بر شش وجه است. اول: جاه و قدر. دوم: عز و بزرگي. سوم: فرزند توانگر. چهارم: معيشت محمود. پنجم: ديانت. ششم: جود و نيكي.
محمدبن سيرين گويد: اگر بيند زن خواست، دليل كه شرف و بزرگي اش زايل شود، اگر زن مرده را به زني كرد و با وي جمع گرديد، دليل كه از ملك و مال آن زن او را چيزي حاصل شود. اگر بيند با آن زن جمع نشد، دليل كه چ...
محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه با كسي آشتي كرد، دليل كه عمرش دراز گردد و اگر بيند كه در آشتي، كسي را به فساد دين خواند، دليل كه وي را به صلاح و خير راه دين خواند. اگر بيند ه درخشم كسي را به صلاح دين م...